Vulpen Maar het zou natuurlijk wel mooi zijn als het producenten ertoe aanzet om hun producten gezonder te maken.
Dat gaat volgens mij echt niet gebeuren door suiker wat duurder te maken. Producenten zijn er niet op uit om gezondere producten te maken, maar goedkopere producten die ze duurder kunnen verkopen.
Dus wat krijg je dan? Nog meer sh*t dat op de markt gezet wordt als gezond. En ze vinden nu al tig manieren om suiker te “vervangen” door andere suikers zonder dat het suiker heet.
...
Ik vind het een moeilijke stelling. Ik snap de hele gedachten gang maar ben een beetje benauwd over waar het naar toe kan gaan uiteindelijk.
Want eerst suikertaks, en dan? Wat gaat er daarna veranderen? Wie bepaalt wat er gezond is? Als je kijkt naar sommige labels die in de wereld zijn geroepen om het duidelijker te maken wat wel en niet gezond is, dan lijkt het mij erop dat het vooral producenten zijn die hun bedrijf gezonder willen maken, maar niet hun klanten.
Ik zou graag zien dat mensen weer terug keren naar echt eten. Geen zooi meer waar zoveel ingrediënten inzitten waar je de meeste namen niet van uit kan spreken en al helemaal niet weet waarom het er in zit.
En persoonlijk ga ik over mijn nek als ik zie hoeveel zooi geproduceerd wordt, zeker voor kleine kinderen onder het mom van “gezond”.