aardbeitjes Ja beetje stom. Ik had onverwachts een mega drukke dag dus geen tijd om zelf te reageren.
Ik ben het op grote lijnen met @Manque eens. En ik bedoel dan geen individuen en hun keuzes. Maar over het algemeen genomen vind ik dat vrouwen meer verstand van geld zouden moeten hebben. En dan bedoel ik echt verstand; niet alleen wat er bij jezelf thuis binnen komt en uit gaat, maar ook beleggen, kapitaal laten groeien, de ins en outs van verzekeringen, hypotheken etc. Ik zal daar meteen bij zeggen; dat is ook kritiek op mezelf want ik snap daar zelf de ballen niet van. En ik vond dat altijd wel best, maar daar ben ik van terug gekomen. Waarom is dat een wereldje van de witte mannen in pakken, ik ben niet dom dus ik kan dat ook wel leren.
En ik vind dat meer vrouwen financieel onafhankelijk van een partner zouden moeten zijn. Ik heb in de situatie wel een tijd gezeten dat ik eigenlijk weg wilde bij een partner maar niet wist hoe ik dat met geld moest doen en oa daardoor een beslissing voor me uit schoof. Ik durf dat best toe te geven maar ik denk dat heel veel vrouwen hetzelfde hebben en dat niet durven te zeggen. Het is ook gewoon in de cijfers terug te zien; hoe meer vrouwen werken hoe meer er gescheiden word. Want als je niet meer moet blijven, blijf je niet altijd.
Natuurlijk moet iedereen die beslissing voor zichzelf maken, niet iedereen is in staat om te werken etc. Of je hebt thuis andere afspraken gemaakt om je eigen financiële toekomst veilig te stellen. Dat kan allemaal. Alleen over het algemeen genomen, zou het toch goed zijn denk ik als iedereen, man en vrouw zelf zou kunnen rondkomen. Of dat je bijv geen enorm gat in je CV hebt waardoor je na 15 jaar afwezigheid van de arbeidsmarkt iets moet gaan doen waar je niet voor opgeleid was.
En met onafhankelijk zijn bedoel ik niet een eigen bedrijf hebben. Ik bedoel gewoon genoeg verdienen om van rond te kunnen komen als dat zou moeten.