June
Klopt, ik werk niet.
Mijn man brengt “al het geld” binnen.
Bewuste keuze nadat we op latere leeftijd toch nog een kleintje “kregen” en met het hele corona gedoe afgelopen jaar ben ik erg blij dat we die keuze hebben gemaakt.
En ja, ik ben me nu volledig bewust van onze financiële situatie. IK ben degene geweest die ons budget op de schop heeft gegooid, (want dat was hard nodig met maar 1 baan) waardoor we zijn gaan besparen, beleggen en extra aflossen.
Ik ben degene geweest die ons pensioen is uit gaan rekenen. En een plan is op gaan zetten voor onze financiële toekomst. En de financiële keuzes uitrekent zodat we samen kijken wat we belangrijker vinden.
Ik kan tot op de cent nauwkeurig al onze vaste lasten opratelen, wat we waar hebben belegd (klinkt groots maar dat valt nogal tegen hoor want we zijn net begonnen 🤣) en wat er op onze crypto ledgers staat. Wanneer wat afgeschreven wordt en wanneer er eventueel gekeken moet worden naar overstappen.
Al onze bezittingen staan op onze beide namen.
Behalve de beleggings- en spaarrekening van ons zoontje. Dat staat op naam van zoontje.
We krijgen verder hypotheekrente aftrek en kinderbijslag.
Zekerheid? Tja, niets is zeker.
Na jaren in het buitenland alleen te hebben geleefd, zonder toeslagen, uitkeringen of hulp, weet ik dat ik altijd wel een oplossing vind.
Dat klinkt misschien arrogant maar ik heb altijd alles zelf op moeten lossen en dat is altijd gelukt.
Dus nee, ik ben geen “onafhankelijke vrouw”, we delen alles samen (ook al zijn we niet religieus 😅) maar onafhankelijker dan menigeen.