iMoeder Te weinig vrouwen zijn financieel goed op de hoogte en onafhankelijk.
Ik ga ook proberen een duit in het zakje te doen. De stelling vind ik iets te veroordelend, maar dat is juist wel prikkelend voor een discussie.
Of vrouwen te weinig onafhankelijk en geinformeerd zijn weet ik niet. In mijn bubbel zie ik dit niet terug.
Ik omschrijf mijzelf als een financieel onafhankelijke vrouw. Ik vind het belangrijk dat ik mijzelf en mijn 2 kinderen in leven kan houden zelf, zonder steun. Mocht mijn man ooit wegvallen dan heb ik geen stress daarover in ieder geval. Ik regel alle financiële zaken en heb overzicht. Ook dat leg ik niet graag volledig bij een ander neer.
Ik zou zelf niet in de situatie willen zitten (als er een keuze is) om niet te werken en 0 inkomsten te genereren. Dat is voor mij teveel afhankelijkheid, het idee vind ik niet prettig. Ik wil graag een goed voorbeeld zijn voor mijn kinderen en dat is voor mij dat partners gelijkwaardig zijn en niet traditioneel verdeeld. Papa en mama werken allebei en zorgen samen voor het geld, huishouden en de kinderen. Die gelijkwaardigheid heb ik hoog in het vaandel staan.