Vulpen Ik ben het er niet mee eens. Sowieso geloof ik niet echt in beperkingen op spel, dat vind ik schadelijk voor de ontwikkeling van kinderen. Als kinderen in hun spel beperkt worden zie je dat ze niet/minder durven te spelen, in ieder geval waar de ouders bij zijn.
Verder denk ik ook dat vechten altijd een onderdeel van het leven is geweest. We leven nu in een land waar we er zelf meestal weinig mee te maken hebben in het dagelijks leven, maar we kunnen niet doen alsof het niet bestaat. Ik denk dat kinderen automatisch dingen uit het leven verwerken in hun spel, zoals ouderschap, liefde, dood, ziekte, voor jezelf opkomen, vechten tegen 'slechteriken'. Ik denk ook dat ze zich zo voorbereiden op een volwassen leven.
En als je het gaat verbieden, waar ligt dan de grens? Verbied je alles met vuurwapens, of ook pijl en boog? Of ook dingen zoals Pokémon, wat eigenlijk ook gewoon vechten is (ik had vroeger kinderen in de straat die dat om die reden niet mochten zien, die konden nooit echt meespelen met ons als wij Pokémon speelden). En wat doe je met films, want in veel kinderfilms zit ook een gevecht en de strijd tegen het kwaad.
Ik denk wel dat het goed is in te kijken naar wat geschikt is voor een bepaalde leeftijd, een jong kind zou ik geen GTA laten spelen (mochten wij vroeger wel).