Vulpen de zon schijnt hier minder dus ga ik toch graag op vakantie richting de zon 😂
Wij vliegen niet veel. Gemiddeld 1 keer per 1,5 jaar ofzo. Ik denk nog wel minder. Ik zou het heeeeel vervelend als dat soort dingen niet meer zouden kunnen. En ik ga echt niet 20 uur in een trein naar Spanje zitten en dan nog 2 uur met een boot om naar Menorca of iets dergelijks te gaan 🤷🏻♀️.
Niveau Frankrijk/Duitsland pak ik de auto. Met twee kinderen en bagage in een trein lijkt mij de ultieme nachtmerrie. Een bus stap ik ook niet vrijwillig in, ik word altijd ziek en ook onze kinderen zijn helaas gevoelig voor wagenziekte.
Ondanks dat ik de TGV naar Zuid-Frankrijk lang geleden best oké vond.
Ik zie meer in televergaderen, mensen die X aantal keer per jaar vliegen zwaarder belasten, zakenreizen zwaarder belasten (redelijk eenvoudig te regelen omdat de rekening naar een bedrijf gaat ipv een individu). Dat zijn de veroorzakers. Niet die mensen die 1 keer per jaar op zuurverdiende vakantie gaan. Oh en de vliegtuigmaatschappijen die reisjes voor 20 euro aanbieden. Belachelijk.
Overigens vind ik vliegen zelf ook de hel (net als bussen en treinen, al die andere vervelende mensen 😬), maar vaak gaat het wel lekker snel en in een vliegtuig kan ik nog wat lezen. In een bus gaat dat niet.