Pimpelmeesje Op zich vind ik twijfel bij een beleidsmaker juist wel goed. Bij veel beleid moet een en ander goed afgewogen worden.
Ik vind dit ook wel een lastige. Iemand is sowieso niet neutraal, onafhankelijk van het uitdragen daarvan, maar ik vraag me wel af waarom iemand in zijn/haar werk de religie zou willen uitdragen. Ergens kan ik een hoofddoek me nog voorstellen, men ziet het hoofd bedekken vaak als gebod van God, dus daarvan kan ik me voorstellen dat mensen dat altijd zouden willen doen, maar een kruisje dragen is geen gebod van God, dus waarom zou je dat open willen tonen. Wat is de meerwaarde voor jezelf en je relatie tot de samenleving. Maar het is natuurlijk geen optie om voor de een wel te mogen en voor de ander niet.
Dus ik ben toch tegen het dragen van religieuze tekens als ambtenaar, ik denk dat de overheid uit moet willen stralen dat zij neutraal is en ambtenaren zijn daarin je visitekaartje. Ik vind dat zeker belangrijk bij functies als politie en rechters. Bij het aanvragen van een id-kaart raakt het me wel veel minder.