Toch6 https://www.aardbeiplantje.nl/makkelijke-moestuin-smulpakket-aardbeienplanten/ kwam deze tegen, lijkt me wel wat, 4 verschillende soorten Edit: zou dit wat zijn om ze in te zetten? https://www.bol.com/nl/nl/p/plantentoren-voor-bloemen-en-planten-o25-x-85-cm/9300000074373826/
Toch6 Toch6 plantentoren is er. Leuk ding maar niks voor de aardbeien. Vanmiddag komen de aardbeienplantjes, ik ga straks even naar het tuincentrum, kijken of ik wat beters zie. En anders wordt het in de volle grond
Miek89 Ik heb gister ook zaden besteld, had nog wat liggen maar wilde nog tomaten en kruiden. Ook bloemenzaden erbij, wil ik graag uitproberen. Ik heb trouwens bij tabernal-zaden besteld. Ben dus alleen aardbeizaden vergeten ๐ค
Trees Miek89 Ben dus alleen aardbeizaden vergeten ๐ค Je koopt gewoon 2 plantjes in de winkel en over 5 jaar heb je er 100. Die aardbeienplantjes lusten er wel pap van ๐.
Trees En de nieuwe zaadjes met de moestuin muts. Ik probeer nu uit te vogelen van wat voor spul de muts gemaakt is. Dit kan ik zelf ook wel maken.
Toch6 Trees alleen de dropplant heb ik ook ๐ de rest niet. Dropplant staat nu binnen in potjes. Ik krijg maandag en dinsdag weer spullen binnen voor de moestuin ๐คฉ
Trees Ik ben heel benieuwd naar de struikbasilicum. Gewone basilicum overleeft het bij mij nooit buiten. Ik ga er eentje in de moestuin doen en eentje in een pot op het terras op een zonnig en beschut stukje. Kijken wat het beste gaat werken. Aangezien ik dol ben op zelfgemaakte pesto komt het sowieso wel op.
Jessie80 Gisteren bestelling gedaan bij MM. Een gedeelte gaat overigens wel in de volle grond. Wel de speciale voorzaaipotjes besteld en het mengsel dat je dan moet mengen met de potgrond (eigenlijk MM mix maar ik ben eigenwijs).
Trees Jessie80 ik ben ook eigenwijs en gebruik ook geen speciale mm-mix. Ik koop nu gewoon zakken bemeste tuinaarde en deze meng ik met zelfgemaakte compost. Aan het einde van de winter wat gedroogde paardenmest er overheen. Al onze buren hebben paarden dus dat is voor ons het makkelijkst verkrijgbaar. Mijn plantjes hebben het hier altijd goed op gedaan. Dus mijn nieuwe bakken krijgen dezelfde behandeling. Als je enkel mm-mix gebruikt ben je kapitalen kwijt. Ik kwam dan uit op 80-100 euro per bak.
Jessie80 Trees gedroogde paardenmest Ja hier ga ik man vragen een emmertje uit de stal te halen, verse koeienmest ๐
Toch6 Ik heb wel de mm mix gedaan. Mijn eindoordeel was dat naar het tuincentrum gaan voor potgrond nog duurder zou zijn door alle extra (onnodige) impulsaankopen ๐
Trees Toch6 ik heb mijn man het laten kopen. Die grist hooguit een mars mee bij de kassa. Dat kon er nog wel van af ๐คฃ.
Trees Jessie80 zou koeienmest beter zijn dan paardenmest? Ik heb ook nog een buurman met koeien. Of zou dat weinig uitmaken? Is weer eens wat anders ๐.
Trees Jessie80 haha en ik gok wel meer dan een kruiwagentje vol. Mijn buurvrouw is altijd zeer teleurgesteld als ik 1 kruiwagentje ophaal โweet je het zekerโ, โwil je niet meerโ, โmag wel hoorโ ๐ .
Trees Toch6 wat heb je allemaal besteld? Mijn man vindt net fotoโs van mijn moestuin zoals deze was. Ik ben er zelf helemaal verliefd op. Ik hoop dat het nu weer zo mooi wordt ๐