Trees Toch6 ik doe ongeveer 2 aardappelen per vakje. Wel pad vanaf april en met de uitlopers naar boven. Geen idee of de lengte van de uitlopers veel uitmaakt. Ik doe altijd maar wat en het werkt π. Knoflook uit de supermarkt poot ik ook gewoon als ze stengels krijgen.
Lovely83 Vorig jaar een poging gedaan, compleet mislukt omdat we vergeten waren water te geven π. Nu wil ik toch een nieuwe poging doen omdat N. het proces reuze interessant vind. Wat is makkelijk om mee te beginnen?
Jessie80 Lovely83 als je plek genoeg hebt courgette, ging hier altijd goed. Kan wel pas eind mei naar buiten...
Trees Lovely83 bietjes, radijsjes, wortels zijn ook makkelijk. Als je minder ruimte hebt, kun je ook nog voor een klimcourgette gaan met een rekje in de hoogte. Deze heb ik dit jaar voor het eerst. Ik ben benieuwd of het wat is.
Lovely83 Trees Ik heb buiten in principe genoeg plek, ik ga eens kijken of ik nog wat moestuintjes van de ah heb van vorig jaar. Waar bestellen jullie anders je zaden?
Trees Lovely83 ik bestel het meestal bij 123zaden en nu voor het eerst bij de makkelijke moestuin. Geen idee of zij ook een winkel hebben, waar je ook fysiek heen kan (ze zitten namelijk in Aduard). Volgens mij maakt het misschien niet eens zoveel uit, waar je het koopt? Ik koop ze ook weleens in een gewone tuinwinkel.
Trees Ik heb dus twee zakjes zaden, waarvan ik niet weet wat het is. Ik vermoed dat het ook al oud is, maar ik ga het gewoon in een potje zaaien. Wat denken jullie? Bij de eerste dacht ik iets van peper of paprika? Nummer twee vind ik lastig. Ik denk iets van bloemen. Misschien een roos?
Jessie80 Dit weekend druk (voor)gezaaid, geweekt en ter ontkiemen gelegd. Kom maar door met die sla, spinazie, wortel, peultjes, sugarsnaps, tomaten en basilicum.
Toch6 Toch6 plantentoren is er. Leuk ding maar niks voor de aardbeien. Vanmiddag komen de aardbeienplantjes, ik ga straks even naar het tuincentrum, kijken of ik wat beters zie. En anders wordt het in de volle grond
Trees Toch6 ik heb ze vrijdag geplant in een zaaibakje op de vensterbank. Tot nu toe zie ik nog niks (behalve wat schimmel door de combinatie vocht en warmte π¬).
aardbeitjes Ik val middenin dit topic maar wil onze planning ook even delen. Ik heb 5 percelen en een stuk voor een bloemenweide. Ik doe aan wisselteelt, dus ieder jaar schuiven de gewassen een vakje op. Combinatieteelt ga ik nog uitzoeken zodat ik goede groentenburen kan telen.
Toch6 Deze beginnen goed te groeien. Dropplant binnen ook. Basilicum nog steeds niet, al 2x extra tijd gegeven π€·ββοΈ En m'n aardbeien waren binnen. 4x4 gedaan ipv 4x5. Degenen die overbleven heeft D in de grond gestopt ergens π Hier ga ik nog knoflook tussen zetten, dat schijnt goed te gaan had ik gelezen (en D las dat in de Donald duck dus dan is het waarπ€£) En nog aardappels in de grond gestopt
Trees Hier ook weer bezig geweest. Het tempo ligt niet zo hoog, maar langzaam wordt het wat. 4 bakken zijn klaar. Mijn kruidenbak is overgepoot. Alle munt zit nu in potten. Ik had een ontploffing aan aardbeienplantjes overal en nergens. De meeste heb ik nu verpoot naar een heuveltje ergens aan de zijkant van de tuin. Een soort aardbeienheuvel.
Trees Er komt van alles op wat zaterdag in het kweekbakje binnen is gezaaid. Zelfs mijn zelf gedroogde zaadjes komen op π. Buiten is er nog helemaal niks. Ziet er nog troosteloos uit.
Trees Toch6 ik vind van wel. Een zaailing is gewoon een plantje met twee ovale blaadjes. Ik vind de zaailingen op hun tekening nogal verwarrend. Daar zie je echt al blaadjes βin vormβ.