[verwijderd]
- Bijgewerkt
Zwangerschap
Hit:
- die lange voedingskussens-achtige kussens van de Ikea. Ik had er drie en bouwde elke avond een bunker om mij heen.
- zwangerschapsjoggingsbroeken van de Kiabi in een maatje groter. Lelijk maar heerlijk! En goedkoop!
- Pijnstilling tijdens de bevalling. Aanrader.
Flop:
- al die (dure) middeltjes om striae tegen te gaan. Ik heb ze nooit gebruikt want het is onzin, gewoon bodylotion gebruikt. Geen streep. Bodylotion top, crème flop.
- Voedingsbh's. Ze zijn lelijk en steunen je giga zware borsten niet. (Ik had gewoon topjes en BH's in 3 maten groter)
- aaaaaalll die boeken over bevallen, de zwangerschap en de baby. Weggegooid geld. Praat met de vrouwen in je omgeving over de bevalling en over hun new born en je weet wat je moet weten.
Baby
Top:
- boxpakjes! Schattig, makkelijk en comfortabel voor de baby. Geen gedoe met sokjes en kruipende shirtjes.
- XL hydrofieldoeken, ik had een zomerbaby en ik gebruikte die doeken overal waar hij lag. Bank, grond, in het park op het kleed, als dekentje als het net iets frisser werd, als steuntje.
- wegwerpluiers van pampers en billendoekjes ook van pampers. Wipe, wipe, vouw vouw en weg ermee! Nooit luieruitslag gehad.
- wipstoeltje!
- co-sleeper!
- een heel dik vest voor je baby ipv een winterjas.
- rompertjes van de C&A
- Slaapzakjes. Veilig en makkelijk.
- Avent flesjes. Maar ligt echt aan je baby wat fijn is. Tip: koop niet direct 10 flessen van 1 merk. Koop er 1 of 2 van verschillende merken en kijk welke je fijn vindt.
Flop:
- spuugdoekjes. Mijn baby spuugde nooit, dus die 10 doekjes heb ik nauwelijks gebruikt.
- grote mensen kleertjes voor baby's. Een new born in een spijkerbroek, schoenen of trui met capuchon... nee.
- Draagzak. Voor sommige baby's de uitvinding van de eeuw, voor andere een ware nachtmerrie. Koop er pas 1 als de baby er is.
- Babyphone
- babynestje, ze zien er schattig uit maar volkomen doelloos. En onnodig duur.