Kinderen en geld.
Mijn jongste heeft een keer een miljoen proberen te pinnen. Ze had de hoop dat de bank niet aan het ‘opletten’ was. Helaas
Vulpen Hier een rolletje met 1 en 2 euromunten gekocht. Bij de bouwmarkt hebben ze hier van die automaten van Geldmaat staan.
M’n oudste koopt kleine prulletjes en de andere twee sparen voor wat groters.
Ze zien nu wel in dat dingen duur zijn en dat ze er lang voor moeten sparen. Maakt ze wel bewust van geld merk ik.
vanaf wanneer zijn jullie zakgeld gaan geven?
Hier geven we al vanaf de eerste gebooortemaand 10€ per maand op de spaarrekening.
Softbasegaming wij sparen voor de kinderen op een aparte spaarrekening (dat is tzt voor studie of iets dergelijks) vandaag geboorte. Vanaf 5 jaar krijgen ze €0,50 per week als zakgeld.
Softbasegaming ik geef vanag geboorte elk kind 40 euro per maand op de spaarrekening. En ze hebben nog een spaarrekening van m’n ouders maar van beiden hebben ze geen weet. Ze krijgen vanaf groep 1 50 cent zakgeld per week. De oudste gaat nu naar een euro. Dat krijgen ze gewoon zo (als we het niet vergeten of kleingeld hebben) en dat gaat in spaarpot en mogen ze zelf dingen mee doen: vaak sparen voor iets wat ze willen of pokemonkaarten en toevallig wilden ze beiden dit jaar voor mijn en man zijn verjaardag iets kleins daarvan kopen. Dat is ook het idee dat ze dat gebruiken om te kiezen wat ze er mee doen: sparen; kopen of iets kopen voor een ander. Oh en vorig jaar wilden ze beide aan een goed doel wat doneren.
Softbasegaming vanaf een jaar of 4,5 a 5. Ze mag met dat geld doen wat ze wil. Ze koopt meestal knuffels ofzo, haha. Als ze een pinpas en eigen rekening gaat krijgen over paar jaar, moet ze er ook bij sparen.
- Bijgewerkt
Hier heeft zoon al een paar maanden een pinpas, maar toevallig van het weekend wat geld erop gestort en met hulp van mij gepint.
Hij heeft een volle spaarpot, ik geef hem niet echt vast zakgeld(vergeet ik vaak) moet ik wel weer oppakken.
Maar hij krijgt wel eens los van mij geld/opa oma en vaak omkooppoging van zijn vader
Maar hij is super zuinig dus voor nu is het wel ok zo.
Ik spaar zelf elke maand 50 euro voor hem voor later.
Hier krijgt de oudste nog geen zakgeld, ik denk dat hij dat krijgt als hij over 2 weken naar school gaat. (50 cent) De kinderen krijgen maandelijks 75 euro op hun spaarrekening.
[verwijderd]
Softbasegaming hier toen de oudste is begonnen met het wisselen van melktandjes
We sparen wel voor de kinderen maar zakgeld nog niet . Maar als ik zo lees zijn we er wel laat mee. En dan geef je een paar jaar 50 cent per week?
Honkeytonk dochter is hier 5. Geef ook nog geen zakgeld. Ze krijgt regelmatig van alles. Haken regelmatig ijsjes, snoepjes kleine dingen. Als ze iets wilt zegt ze het een kijken we het aan of het nodig is. Ze heeft totaal geen besef van waarde. Ze zal ook niet denken als ik 5€ heb een het kost 6€ zak het niet kunnen denk ik.
Onze jongste van 6 krijgt 1 euro per week, vanaf 8 jaar 1,50 per week en vanaf 10 jaar 2,00 per week. Vanaf 12 / middelbare school gaan we nog bedenken...
Verder sparen we 25 per maand per kind vanaf de geboorte maar daar hebben ze weinig weet van...
Softbasegaming ja de oudste kan het prima berekenen , gewoon nooit aan zakgeld gedacht . Hij is ook 5. Vind de leidraad van @Jessie80 wel een goeie.