Ik las dit vlak voor ik ging slapen, dus ik heb er even goed over nagedacht ๐
Ik liep een beetje vast op de randvoorwaarden (hebben alle pimpelmeesjes dezelfde achtergrond, opvoeding etc?) dus ik heb het iets gespecificeerd naar een wereld waarin iedereen die nu geboren wordt mijn genetische blauwdruk heeft qua emoties/interesses etc maar niet het fysieke.
Ik heb blijkbaar best een hoge dunk van mezelf want ik denk dat die wereld best goed zou zijn ๐คญ ik kan best goed leren en afhankelijk van wat er nodig is, wat de pimpelmeesjes in hun jeugd tegen komen etc zullen de meeste beroepen wel vervuld worden denk ik. In ieder geval genoeg wetenschappers, dus de (bio)technologie zal grote stappen maken. En genoeg docenten om ieder kind op de wereld te voorzien van educatie ๐
Geweld zal compleet verdwijnen en de bio-industrie ook, er zal in sneltreinvaart een systeem komen waarbij energie, landbouw etc in samenwerking met de natuur zal werken.
Ik weet niet hoe het met politiek en management functies zal gaan, iedereen kan elkaars punt zien dus we komen er snel uit of we komen juist nergens ๐ค maar iemand zal vast een protocol bedenken om te zorgen dat knopen doorgehakt worden.
Ik denk wel dat we het zullen moeten doen met beeldmateriaal van cabaretiers want niemand is meer zo grappig. En ik vraag mij af of de perfectionistische neiging van iedereen niet zorgt dat mensen teveel druk op zichzelf leggen, met als gevolg een hoop burn outs etc.
Ik vond het wel grappig om na te denken welke eigenschappen hetzelfde zouden zijn als ik in een compleet andere situatie zou zijn opgegroeid.