[verwijderd] Ik denk ook niet dat ze zielig op de bank zitten te huilen. Ik denk eerder dat ze gefrustreerd zijn, boos zijn. Ze gedragen zich naar wat men van hen verwacht. Het is een cirkeltje waar wij net zo goed deel van maken. Wij hebben hun (groot)ouders hierheen gehaald, wij hebben ze niet laten integreren, wij kijken op ze neer als simpel volk. En he? Da's gek zeg! 50 jaar laten voelen ze zich ook echt minder. Hoe kunnen ze deel uitmaken van een maatschappij die ze in eerste instantie al niet wou en wil? Dat is toch onbegonnen werk?
Ik bedoelde met 10x zo hard werken om te komen waar wij al beginnen. We hebben allemaal moeilijkheden in het leven, sommige meer dan andere. Maar het is een feit dat de meeste mensen met een andere achtergrond meer moeilijkheden hebben omdat ze naast de dagelijkse struggels die iedereen heeft, ook kampen met discriminatie, racisme en minder kansen hebben. Vrouwen hebben het in die zin ook moeilijker dan mannen. Wij moeten harder werken om ons te bewijzen, we hebben te kampen met meer vooroordelen en seksisme.
Om eerlijk te zijn snap ik niet zo goed waar de Gucci en Louis opmerking vandaan komt.. wie zegt dat 'ze' of 'wij' dat willen?