aardbeitjes maar is dat niet een deel van het probleem, dat iedereen maar altijd meer meer meer wilt? We kunnen niet blijven groeien.
Ik denk dat een groot deel het echt wel beter heeft van vroeger. Ben het eens dat de kloof te groot wordt, en dingen als huisvesting, wat wel de basis is van iemands geluk, helemaal mis gaan. Maar hoe normaal is het tegenwoordig niet voor een groot deel van de mensen om (meerdere keren per jaar) op vakantie te gaan of weekendjes weg, elke paar jaar hun meubels te vervangen, elk seizoen nieuwe kleding.
Toen ik klein was aten we nooit in de stad of dierentuin, hadden we grotendeels 2e hands kleding, was vliegen nog heel zeldzaam, kregen we alleen cadeaus met sinterklaas en verjaardag (Charlie krijgt nu al een cadeau van heel veel mensen omdat ze toevallig op visite komen).
Ook zoiets; ik zie regelmatig voorbij komen "like dit als je het ziekenfonds terug wilt" maar in hert ziekenfonds had je geen vrije zorgkeuze. Dus als de tandarts in jouw wijk een lompe slager was, dan had je pech. Daar willen we toch niet gaat terug?
Vroeger was echt niet alles beter.