Ik heb hem uit, dat duurde even.. 😅
Het zal sowieso opnieuw herschreven moeten worden, maar dat is natuurlijk altijd met een eerste opzet. Zeker wat betreft nano, waarbij ik de spelfouten heb genegeerd 😅
Ik blijf alleen tegen hetzelfde punt aan lopen waar ik toen op vast liep. Volgens mij is het namelijk écht een duologie/trilogie. Het eindigt waar het moet eindigen, fase 1 is afgerond en de epiloog klopt ook. Het voelt niet oké om nu gewoon in een volgend hoofdstuk verder te gaan.
Het is alleen niet lang genoeg om een volwaardig deel 1 boek te zijn, dan kom je uit op novelles.
Dus of, alles herschrijven met meer details, wereldbouw (wat sowieso wel moet gebeuren denk ik, sommige stukken lezen wat gehaast), of ik ga gewoon verder met deel 2, of ik moet het einde herschrijven.. maar die vind ik juist zo tof.
Of ik doe een Sarah J. Maasje en maak delen in het boek zelf. 🤔
Op dit soort momenten wou ik dat ik een planner was. Maar ik heb werkelijk geen idee waar het verhaal heen gaat tot ik het al geschreven heb. Het enige wat ik weet is dat mijn hoofdpersoon een bergtop moet zien te bereiken, en het verhaal is de weg daarheen. Al sla je me dood 🙈
Maar goed, als ik als optie herschrijven neem, hoe doe ik dat? Ik heb dat nog nooit gedaan en dat beangstigt me een beetje. Zinnen overtypen lijkt me zó saai. Knippen en plakken is zo chaotisch. Hoe kan je de creativiteit en flow binnen al bestaande zinnen verwerken?
Ik denk dat het voornamelijk ook de reden is waarom ik nooit plan, ik vind het snel beperkend en wil het gewoon laten stromen. Hoe laat ik me niet beperken door de zinnen die al kloppend zijn en wurm ik daar stukken tussenin?
Ik weet niet of het duidelijk is wat ik precies bedoel, maar tips zijn welkom!
Edit: ik kreeg net echt een gaaf idee voor het volgende deel (met dank aan het dromentopic, sorry @Ansji dat ik jouw nachtmerrie gebruik als inspiratiebron 🙈) dus dat herschrijven gaat nog even op zich laten wachten denk ik.