Louelle81 Ik weet niet of je echt iets mist. Wat mij tegenhoud bij D66 (onder andere) is heel verassend hun klimaatplannen. De wetenschappelijke consensus is dat, om de klimaatdoelstellingen te halen, we in 2025 klimaatneutraal moeten zijn (dus CO2 uitstoot op 0). Er is geen enkele partij die dit als doelstelling heeft, er zijn twee partijen (PvdD en Bij1) die als doel hebben om in 2030 op 0 te staan. D66 gaat voor klimaatneutraal in 2050. Dat is dus 25 jaar te laat en heeft desastreuze gevolgen. Dit is voor mij doorslaggevend in mijn stem omdat ik wel heel hard andere onderwerpen zoals onderwijs oid belangrijk kan gaan zitten vinden, maar we hebben niets aan goede scholen als we niets aan het klimaat doen. Volt wil trouwens in 2040 klimaatneutraal zijn (maar is voorstander van kernenergie) en Groelinks gaat voor 2045. De rest gaat voor 2050 klimaatneutraal of nog erger 95% vermindering in 2050 (VVD en CDA) en er lopen nog een paar clowns rond die het hele probleem ontkennen maar die hoef ik niet te noemen volgens mij. Nu denken sommigen misschien: heb je haar weer met d'r klimaat. Maar ik hoop gewoon heel erg dat er nog maatregelen genomen kunnen worden en dat de schade beperkt kan worden. Er is echt nog heel weinig tijd.