[verwijderd] In het algemeen wil ik zeggen dat ik snap dat het rondom de verkiezingen en specifiek in dit topic voor @aardbeitjes , @Honkeytonk , @Pietje1987 , @Peque en eventuele andere dames die wat rechtser georiënteerd zijn af en toe wat minder leuk is op het forum. Dit forum is behoorlijk links-midden /progressief georiënteerd. Hoewel we zeggen dat we inclusief willen zijn en willen dat iedereen zich thuis voelt, kan ik me voorstellen dat als je wat rechtser georiënteerd bent je het gevoel krijgt: "maar als je anders denkt hoor je er niet bij."
Ik heb echt veel negativiteit over rutte, de vvd en de vvd-stemmer gelezen de laatste weken. Daarbij is mij eerder opgevallen dat degenen die daarover postten zich regelmatig uitten op een manier alsof ieder weldenkend mens niet anders kon dan het er mee eens zijn. En dan kun je zeggen: "ja maar als je het niet met me eens bent, kun je dat gewoon tegen me zeggen en er inhoudelijk over in gesprek gaan." Het gaat echter in veel gevallen niet om duidelijke punten die met bijbehorende argumentatie naar voren werden gebracht, maar om vele "losse flodders" waar eigenlijk nauwelijks zinvol op te reageren is.
Ik heb vanochtend nog even een poging gedaan om de opmerkingen te citeren qua “de vvd stemmer is egoïstisch” etc maar op de telefoon verspringen de commentaren continue en uiteindelijk dacht ik, laat ook maar.
Ik heb heel lang nagedacht over alle standpunten. Partij programma’s gelezen. Verschillende stemwijzers gedaan en de achterliggende motivaties bekeken waar partijen op verschillen.
Want mijn stemwijzer uitslagen sloegen echt nergens op 😅
Ik heb gezweefd. Gedacht om D66 te stemmen. Gedacht aan Volt. Ik heb geappt met verschillende partijen, zowel links als rechts met vragen over verschillende standpunten. Ik heb hier alle discussies gelezen en ben met alle verschillende punten aan de slag gegaan door weer de partij programma’s door te gaan. Ik heb zelfs van 13.30 tot 01.30 op het stembureau gezeten omdat ik het belangrijk vind dat iedereen vrij zijn stem kan uitbrengen.
Wat ik wel graag wil zeggen, is dat ik me zeker ook zorgen maak over het klimaat. Over de toekomst. Over toeslagen, zorg, onderwijs. Over hoe het belastingsysteem in elkaar zit, de hele rompslomp eromheen die alles vreselijk bemoeilijkt.
Er zijn een aantal fundamentele punten waar ik iedere keer toch echt op afknap. Waarvan ik denk dat ze niet de oplossing zijn of die echt recht tegen datgene ingaan waar ik in geloof.
Dat mijn stem uiteindelijk niet goed hier ligt in het overgrote gedeelte van dit forum, so be it. Bedankt in ieder geval @[verwijderd], voor de nuances die je hier aangeeft.