Mamabeertje Daarbij doe ik echt mijn best om haar gezonde dingen te geven, fruit/groente mee naar school, meestal alleen maar water of ranja. Maar het blijft eigenlijk hetzelfde. Haar broertje eet ongeveer hetzelfde, maar hij is echt slank. Zou dat dan aan haar stofwisseling liggen?
Ik wacht trouwens ook nog steeds op het moment dat ze de lucht in 'schiet', maar dat schiet ook nog niet echt op.
Hier idem. De basis is best oké. Ze drinkt alleen water en suikervrije ranja, krijgt enkel fruit en groentes mee naar school icm volkoren brood. Elk dag een snoepje of koekje hebben we nooit aan gedaan. Enkel in het weekend. Ik denk zeker ook een deel stofwisseling/ bouw, want haar zusje is met hetzelfde eetpatroon mager. Oudste is vanaf haar geboorte al aan de mollige kant.
Wij hebben hele kleine veranderingen vorige maand doorgevoerd, zoals honger tussendoor? Pak maar een rijstwafel ipv weer een boterham te smeren. We kopen geen 48+ kaas en worst meer op brood, maar alleen kipfilet of smeerkaas 20+. Geen chips of snoep meer in het weekend, maar zelfgemaakte zoute popcorn, enkel nog waterijsjes etc. Geen luxe broodjes meer 2 a 3 keer per week of elke week pizza en/of patat. Geen broodsalades, zoals kip kerrie of eiersalade op brood. Dit werkt bij haar en doordat we ‘s avonds nu ook anders koken, lijkt het sneller te gaan. Wij waren ook van de pasta’s, gesmolten kaas en room 🙈. Volgens mij is zelfs mijn man al afgevallen.
Ik riep altijd dat mijn kind gezond at en dat wij er niks aan kunnen doen dat ze wat steviger is, maar ik ben bang dat wij ook deels schuldig zijn (en dat vind ik best wel erg). Ik was zelf als kind notabene te zwaar en dat vond ik echt vreselijk.