Bij WW gaat het ook om limiteren van calorien anders val je niet af. Dus ik kan idd kiezen om 3 snickers op een dag te eten en voor de rest een 0 punten menu. Ik denk dat ik dan niet zal afvallen. Maar als je dit doet, dan zit je jezelf voor de gek te houden. En dat is ook niet de bedoeling van ww. Die 0 punten zijn er eigenlijk ook om je te motiveren. Dat klinkt misschien raar, maar waarom zou een eitje wat gezond is, mij punten kosten? Maw waarom zou ik daarvoor "gestraft" moeten worden?
Het is "fijn" dat je iets "mag". En itt andere diëten waarbij je strict aan een menu moet houden ( enorm saai eigen ervaring), of alleen calorieën telt, waarbij je naar mijn mening geen gezonde eetgewoontes aanleert (tenzij je grzonde keuzes maakt), leert/dwingt ww je met de gezonde dingen waar je van houdt balans te creëren in je eetpatroon. Zonder restricties op dingen die lekker vindt om te eten.
Als je wil afvallen moet je sowieso inleveren, we kunnen niet alles blijven eten en afvallen mits je elke dag sport om alles te verbranden. De vraag dan alleen is, is dat verstandig voor je lichaam, zonder vitaminen en andere belangrijke voeding.
Ik doe het nu voor het eerst en mijn mind is echt echt echt veranderd. Mijn cravings zijn stukken minder. En ik bekijk voeding door andere ogen. Voorheen was het voor mij om mijn angsten en stress weg eten. Gewoon vreten eigenlijk. Nu voel ik voor het eerst na jaren dat ik weer grip terug krijg🥳🥳🥳🥳🥳