Hier hadden ze alles al voorbereid. Een paar weken geleden vertelde mijn dochter (gr 4) dat ze hadden geoefend met inloggen enzo. Voor als de school weer dicht zou gaan.

Dinsdag alle boeken al mee naar huis gekregen en woe t-m vrijdag elke dag kamer de juf online geweest + maakwerk gemaakt.

Na de vakantie moeten ze op drie vaste tijdstippen per dag online komen voor instructie.
Planning zal vast nog volgen school kennende :-)

Voor de kleuters gaat er ook nog van alles geregeld worden en krijgen we nog spullen.

Vrijdag hebben ze met de klas (1/2) nog een Kahoot gedaan die ze eigenlijk op school nog zouden doen.
Was een groot succes!

• [verwijderd]

Mijn dochter heeft een groot pakket mee naar huis gekregen. Planning hebben we ook, ze hadden op school geoefend met inloggen.
    Ze beginnen elke ochtend in zoom, wel prettig. De vorige lockdown ging het zelfstandig werken met dochter niet goed (Maar toen zat ze op een andere school en ging het sowieso minder goed). Waarschijnlijk gaat dochter, vanwege de beperking van mijn zoon, een aantal dagdelen naar de noodopvang.

Voor zoon is het op zich ook goed geregeld maar in de planning al gezien dat er teveel zelfstandigheid wordt verwacht. Gelukkig zegt zijn juf ook dat mentale gezondheid belangrijker is dan school. Ik zie wel hoe het straks gaat.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

smax Na de vakantie moeten ze op drie vaste tijdstippen per dag online komen voor instructie.

Dit vind ik best heftig, dat is toch niet voor alle ouders te managen...? Lukt dat bij jou wel? Wel vooruitziend dat ze geoefend hebben met inloggen en zo!

[verwijderd] Hoe gaat het nu met je zoon, hij wilde sowieso niet naar school toch?

Vulpen ligt er natuurlijk aan voor welke leeftijd het is, bovenbouw zou t wel zelfstandig moeten kunnen toch.
        Ik geef les op vo, wij hebben alle lessen online volgens t normale rooster (behalve de praktijk vakken) leerlingen moeten dus soms wel 7 of 8 x per dag online voor een instructie.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.
          • [verwijderd]

Vulpen R. moet na de vakantie ook twee keer per dag (elke dag zelfde tijdstippen) online komen. Ik weet nog niet of ik daar blij mee ben. Wij hadden in maart/april echt een goed ritme gevonden, wat voor ons heel prettig werkte. Ik ben een beetje bang dat die online bijeenkomsten ons ritme vooral in de weg zullen zitten. đŸ˜Ŧ Maar goed, we gaan het zien. Ik kan me voorstellen dat dergelijke bijeenkomsten en instructies voor veel kinderen heel fijn zijn en het niveau van het onderwijs wel verhogen t.o.v. het niveau als de ouders het zelf moeten regelen.

Noordeling Ja, op de middelbare school is het natuurlijk een ander verhaal, dan kunnen ze het allemaal zelf! Maar bij groep 4 toch niet, of ook al wel?

Mijn dochter zit in groep 3 en kan dat wel zelf hoor als je dat een paar keer oefent. Er wel van uitgaande dat waar nodig school tablets oid ter beschikking stelt.

Maar zal per kind misschien wel erg verschillend zijn, maar vandaag groep 5 moet t goed kunnen lijkt mij.

Vulpen hier hebben de juffen onderling afspraken welke klas wanneer/hoe laat online is zodat ouders met 1 (geschikt) scherm niet in de problemen komen.
          Maar gelukkig is het nu nog beperkt tot 1x per week voor de standaard kinderen. Met extra behoeften worden vaker ingepland. Echt les voor meerdere keren per dag/week is niet te doen met zoveel grotere gezinnen (3 of 4 kinderen op school is gemiddeld, en dan nog oudere en jongere kinderen)

Instructies filmen ze en gaan op teams, te bekijken wanneer ze de les gaan doen.

Toch6 Echt les voor meerdere keren per dag/week is niet te doen met zoveel grotere gezinnen (3 of 4 kinderen op school is gemiddeld, en dan nog oudere en jongere kinderen)

Ja, maar voor veel andere ouders is het ook lastig. Zelfs als je allebei thuiswerkt, je zit toch vaak met overleggen die je niet aldoor kunt onderbreken om een kind te helpen met teams, lijkt mij. Hier krijgen ze ook instructiefilmpjes in groep 1 en 2, maar misschien zijn er ook nog wel vaste momenten. Zie daar ook wel de meerwaarde van hoor, daar niet van.

• [verwijderd]

Vulpen hij durfde sinds afgelopen maandag weer, om vervolgens dinsdagavond te horen dat er weer een lockdown is. Bevestiging van zijn angst.
              Hij hangt heeeeel erg aan mij, ongezond veel. Hij is sinds vrijdag uit logeren, haal hem vanmiddag weer op. En buiten de feestdagen om zit hij praktisch elke dag op de bso/zorginstelling. Hoe het na de vakantie zal gaan wil ik nog niet over nadenken. Enige wat ik weet is dat ik niet meer de juf ga uithangen. Gewoon de dag doorkomen is dan al prettig.

Noordeling alleen als er thuis niet genoeg zijn maar niet standaard elk kind. Zo veel heeft school er niet

Noordeling Hier ook niet, wij hebben in de vorige lockdown een laptop moeten kopen zodat dochter haar schoolwerk kon doen.

Vulpen Het gaat hier wel lukken.
              Ik lever een werkdag in, mijn man levert een werkdag in en ze mogen een dag naar de noodopvang.

Wij kunnen niet werken met kinderen om ons heen. Dat lukt helaas niet met ons werk, dus kiezen we voor deze optie.

Ze zit in groep 4, dus moet echt nog wel even helpen.

De middelste zit in groep 2 en die gaat eens per week online meen ik. Krijgt wel opdrachten en werkboekjes, maar dat is meer vrijwillig.

We gaan het meemaken over twee weken :-)

Noordeling Hier mocht je laptops lenen of een iPad van school. Moest je overeenkomst voor tekenen.

Ik heb vorige week ook 2 pakketjes met schoolwerk opgehaald(groep 1/2). Nog niet gekeken naar de planning, maar er zitten werkboekjes en werkjes in. Dus ook knutselspullen om het mee te maken en een prikpen. Dat was in het voorjaar niet.

Zo fijn dat zoon ook een pakketje kreeg. Hij zou na de kerstvakantie starten in groep 1
                Hij vraagt nu al elke dag wanneer hij mag prikken.

Vulpen kinderen)

Ja, maar voor veel andere ouders is het ook lastig. Zelfs als je allebei thuiswerkt, je zit toch vaak met overleggen die je niet aldoor kunt onderbreken om een kind te helpen met teams, lijkt mij.

Dit. Ik kan echt heel chagrijnig worden van leerkrachten die zeggen "we zijn toch niet alleen maar veredelde opvang"... eh nee, want mijn kinderen bezighouden/opvangen terwijl ik ook nog moet werken gaat echt wel (ok, ze kijken iets meer Netflix en mogen meer achter de tablet dan normaal) maar ze lesgeven of in elk geval ervoor zorgen dat ze serieus een les gaan zitten volgen terwijl hun kleuter broertje rond rent, is hier echt niet mogelijk terwijl ik mijn normale werk ook uitvoer...

• [verwijderd]

Jessie80 Ik vind het juist heel raar als leerkrachten vinden dat ouders gewoon makkelijk thuisonderwijs zouden moeten kunnen geven naast het thuiswerken in hun eigen baan. Hoe serieus neem je je eigen baan als leerkracht wanneer je vindt dat je die best tussen de bedrijven door van een andere baan kunt uitvoeren?! 🤷đŸģ‍♀ī¸đŸ¤

13 dagen later