Ik ben benieuwd hoe ze het bij jullie geregeld hebben. En of je daar tevreden over bent.

Hier (groep 1) hadden ze voor deze week een bingokaart gestuurd (via de app) met wat dingen om te doen zoals memory, hinkelen, Huisje Boompje Beestje kijken en buiten kerstbomen tellen. Ook heeft ze wat kleurplaten meegekregen, en inlogcodes voor squla, gynzykids en een muziekmethode. We hebben nu maar een nieuwe iPad besteld want op degene die we hebben werkt het niet en de laptop is nog wat lastig voor haar. Ook zat er een blaadje met stickers bij dus ze is nu heel gemotiveerd ๐Ÿ˜‰

Voor na de vakantie is er een werkboekje, weet nog niet hoe ze dat precies gaan doen. Wel dat ik het jammer vind dat ik ook nog moet werken en een dreumes heb want dat hele thuisonderwijzen vind ik echt leuk ๐Ÿ™‚

Ik vind thuisonderwijzen dus ook heel leuk. Ik denk er ook al heel lang over na om me om te laten scholen. Lijkt mij zo mooi om voor de klas te staan. Misschien over 2 jaar als alle 3 de kinderen naar school gaan...

Ik heb de 2 weken na de vakantie maar vrij genomen. Zag het anders echt niet zitten.

Hier werken we ook met squla en gynzykids. Daarnaast de methode onderbouwd waar ook een app voor is. Voor nu heeft zoon 3 challenges gekregen gericht op "meten". Zoek iets in huis dat langer is dan jou en iets dat korter is. Zoek 6 voorwerpen en zet ze in de juiste volgorde van kort naar lang en zoek iets in huis waar je mee kan meten. Na de vakanties krijgen we nieuwe doelen. Dan zal er ook via Google classroom contact zijn met de juf. Ben benieuwd.

Ik heb aan mijn zoon gevraagd wat hij de komende vakantie graag wil leren. Hij wil graag leren veters strikken, mooi doel lijkt mij zo.

Verder doen we zelf wat educatieve spelletjes. Hij vindt het erg leuk als ik woorden opnoem en hij dan moet vertellen met welke letter het woord begint. Hij heeft van sinterklaas een schrijfspel gekregen waar hij graag mee oefent. Zo komen we hopelijk de tijd wel door..

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Kipsate Ik vind thuisonderwijzen dus ook heel leuk. Ik denk er ook al heel lang over na om me om te laten scholen. Lijkt mij zo mooi om voor de klas te staan. Misschien over 2 jaar als alle 3 de kinderen naar school gaan...

Ik heb daar vorig jaar ook even over gedacht. Tot ik die rekentoets zag, toen ben ik van het idee genezen. Maar ik vrees dat ik er sowieso niet echt geschikt voor ben, ik kan wel goed uitleggen en me in kinderen verplaatsen en zo maar niet ze naar me laten luisteren en ik kan ook niet (goed) knutselen.

Kipsate Verder doen we zelf wat educatieve spelletjes. Hij vindt het erg leuk als ik woorden opnoem en hij dan moet vertellen met welke letter het woord begint.

In dat kader is het boek Alfabet van Charlotte Dematons zo leuk!

De jongste (groep 1) heeft alleen wat meegekregen voor na de vakantie.
      Het zijn maar een paar blaadjes en geen inlogcodes of iets.

Mijn oudste (groep 5) heeft een werkboekje voor de eerste dagen meegekregen en kan online werken, zij krijgt na de vakantie een planning met alle vakken.
      In de eerste lockdown was zij van 9 tot 15/16 met haar schoolwerk bezig, ben benieuwd of het nu weer zoveel is.

Offtopic maar jullie mogen altijd een dagje met mij mee komen lopen @Kipsate @Vulpen in de klas. (Oke, nu gaat dat niet en met corona ook wat moeilijker. Maar ik krijg vast wel iets geregeld)

Vulpen Ik heb daar vorig jaar ook even over gedacht. Tot ik die rekentoets zag, toen ben ik van het idee genezen. Maar ik vrees dat ik er sowieso niet echt geschikt voor ben, ik kan wel goed uitleggen en me in kinderen verplaatsen en zo maar niet ze naar me laten luisteren en ik kan ook niet (goed) knutselen.

Ben je bang dat de rekentoets te moeilijk is? En knutselen is geen must hoor! Ik ben ook totaal niet creatief maar kan altijd wel een les bedenken door pinterest/internet/collegaโ€™s.

Ik reageer later even inhoudelijk ๐Ÿ˜Š

Madeliefje06 Ben je bang dat de rekentoets te moeilijk is?

Ik weet dat die te moeilijk gaat zijn voor mij. Helaas! Maar wat een lief aanbod โ˜บ๏ธ

Vulpen dan moet je meester Jesper gaan volgen. Hij kent zoveel trucjes.

• [verwijderd]

Hier kunnen ze op gynzy, maar schoolwerk krijgt hij pas na de vakantie.
          Stiekem weet zoon dit niet en printen wij opdrachtjes van maart uit om te doen. Gelukkig vindt hij ze erg leuk om te doen.

Hier 3 flinke planningen gehad afgelopen dagen. Belroosters. Alle boeken etc dinsdag meegekregen.
          Bleh helemaal nog geen zin. Eerst vakantie. Alleen proberen E elke dag te laten lezen (groep 3)

Hier ook een bingokaart, en squla en gynzy. Gelukkig heeft dafne ook wat extra uitdagend werk mee gekregen, want die bingokaart miet ze dat niet van hebben.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Hier voor jongste 2 nu een werkboekje mee naar huis gehad en 4 januari schoolwerk voor 2 weken ophalen. Groep 4 zal wel aan de bak moeten, groep 1 zal weer bingo kaart worden. Helemaal prima, hij krijgt ook de bobo en vindt dat super leuk dus kan daar ook in werken.

Oudste (groep 5) heeft boeken al wel mee naar huis maar had 3 dagen langer vakantie. Hij zit op s.o., sowieso is er nog discussie of die niet al eerder weer open gaan. En anders per dag schema met welke vakken en wanneer de juf uitleg geeft via Meet. dat laatste is gelukkig op vrijwillige basis want vorig jaar werkte die bijeenkomsten totaal niet voor hem.

Oh en idd squla, dat vinden ze allebei wel erg leuk.

Liekje81 Ik vrees momenteel juist dat mijn dochter voor een maand voldoende gaat hebben aan de bingokaart, het ziet er naar uit dat ze fulltime met me wil memory'en ๐Ÿคฃ

Hier een mooie planning vanuit school. 2x in de week videobellen, en de juf is altijd beschikbaar voor vragen. Hier werken ze via Cloudwise op Muiswerk en andere digitale schooldingen. Voor de rest veel boekjes. Hij hoeft zich iig niet te vervelen๐Ÿ˜

Hier afgelopen week een paar taken meegekregen om te doen, en verder kwam al snel een hele planning voor vanaf 4 januari. Iedere klas gaat 2x per dag een half uur via Teams videobellen voor instructies, ze hebben helemaal rekening gehouden met broertjes/zusjes zodat je met 1 tablet/laptop/pc je kan redden. Verder hebben ze hun schoolboeken thuis. Afgelopen week een test via Teams om te kijken of iedereen bereikbaar was, webcams en microfoons werken etc. Allemaal heel snel en netjes geregeld ๐Ÿ™‚

Mijn oudste heeft dagelijks van 9 tot 11 instructie!! Wat een verschil met de vorige juf..

• [verwijderd]

Owl hier precies hetzelfde, alleen het rekening houden met broertjes/zusjes houdt hier al snel op wanneer ze in dezelfde groep zitten. ๐Ÿ˜‰ Gelukkig hebben we wel meerdere apparaten dus geeft het geen problemen.

Maar het verbaasde mij ook hoe snel het allemaal was geregeld, dinsdag kregen ze allebei hun schoolboeken mee en een uitgebreide planning, een werkboek met extra opdrachten (boekverslag, werkbladen, kleurplaten, woordpuzzels en knutselopdrachten). Ik vermoed dat het allemaal al een tijd klaar lag en ze alleen nog zaten te wachten tot er een datum boven gezet kon worden.

• Femkes hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] bij ons op school lag eind september al een draaiboek klaar voor als de school weer dicht moest.

• [verwijderd]

Femkes ik ga er inderdaad ook vanuit dat dat hier ook het geval was!

Wat goed van de scholen die al een plan klaar hadden!
                  ik had dat op onze school ook verwacht maar helaas.
                  Wij krijgen op 3 januari de planning voor die 2 weken.