Jules misschien op school vragen wat het belangrijkste is. En dan alleen dat nog doen.

Jules juf heeft nog ruim de tijd om de achterstand weer weg te werken.
Probeer het zoveel mogelijk in spelletjes te doen.
Dobbelstenen, of juist bewegen getallen verstoppen en laten zoeken. Vriendjes van 10 bijvoorbeeld. Zal je oudste ook wat aan hebben. (Als ik naar mijn groep 4 druif kijk)

Succes

Jules ik wilde vragen hoe het ging vandaag, maar het is natuurlijk zaterdag. Ben je alweer een beetje ontspannen en is de rust weer terug in huis?

• Jules hebben hierop gereageerd.

Typisch, ze gaan alle 3 eerst werken en dan pas de instructiefilmpjes kijken πŸ˜‚ of niet, bij D had ik a nagekeken, 2 fout (op 2 bladzijden) dus hij wil de instructies niet bekijken nu 😏 Komende 3 dagen live uitleg op teams dus ik vind het wel goed zo.
    En E gebruikte het om na te kijken πŸ˜‚ ze was vast begonnen terwijl ik nog met D bezig was. Ze las zelf op de planning wat ze moet doen en begint.

Kleine meid heeft nu ook inlog codes gekregen zodat de juffen toch mee kunnen kijken wat er thuis aan schoolwerk gebeurt.. prima hoor, doen we, als dat programma niet steeds een storing heeftπŸ™„

Hier weer een dieptepunt hoor vandaag.... blijkbaar ben ik 1 dag zen en is daarna de koek al weer op πŸ˜”

Jules rot voor jullie!
      Misschien een optie, vandaag werken mijn kinderen bij vrienden, dat is uit nood, we verhuizen vandaag, maar het werkt eigenlijk heel goed. Bij ons thuis zijn er altijd dikke tranen bij rekenen en iedereen wordt boos op de ander, maar dat is vandaag niet het geval. Omdat het zo goed gaat heb ik al besloten zo snel mogelijk andersom te doen (dus zij bij ons), dan heeft de andere moeder ook wat oplaadtijd. Misschien een optie voor jou? Zijn er ouders waar je zoiets bij zou kunnen voorstellen?

Lieve Jules niet te streng voor jezelf en de kinderen zijn. Als het niet gaat dan maar niet, je moet er niet aan onderdoor gaan! Je bent mama, geen juf. 😘

• Jules vindt dit leuk

Femkes Dat zou wel fijn zijn ja. Alleen is iedereen druk en/of kinderen bij de noodopvang.

Maar zo kan het ook niet langer πŸ˜”

Ysabella Dat is lief.
          Ik heb ook nu achteraf weer zo veel spijt. Ik weet het niet meer met mijn dochter (groep 3). Ze weigert echt alles, hoe leuk ik het ook verpak. En dan word ik dus veel te boos πŸ˜₯ Maar ik heb ook zoon met groep 4 werk die ook veel hulp nodig heeft.
          Als ze doorwerkt zou ze in 2 uur klaar kunnen zijn, nog voor het middag eten. Nu ben ik dus nu net pas klaar en is het echt een hele slechte dag hoe het gegaan is.

Jules ik geloof dat k het lekker zou laten, in t slechtste geval moet ze groep 3 over doen, hoe erg is dat?

• Jules vindt dit leuk

Jules Dit probleem had ik de eerste lockdown. Bleek dat ze een bril nodig had voor dichtbij. Zou dit bij jullie ook zo kunnen zijn misschien?

Verder is het een super irritant probleem en ik snap echt je frustratie! Misschien moet je haar maar even laten gaan en het via de juf/meester aangeven. Misschien kan hij of zij haar motiveren?

Jules dat is het toch niet waard? Ik zou haar morgen helemaal geen huiswerk laten maken. Misschien omgekeerde psychologie, maar ik zou expres niks meer aanbieden zo zal ze haar broer telkens bezig zien en wil ze misschien zelf over een week ook wel huiswerk maken.

Jullie gesteldheid is op dit moment belangrijker dan de boosheid die eruit voortvloeit. Je bent een goede moeder, probeer de boosheid van vandaag te parkeren, iedere ouder heeft van dit soort extreme dagen. Mijn man kwam 30 minuten geleden binnen of ik N van de straat wilde plukken, hij kreeg hem niet meer mee omdat N helemaal over zijn toeren was. Soms ligt iets gewoon even niet in je macht, dat is okΓ©.

Noordeling In haar eigen beleving heel erg, maar dan zal ze wat moeten gaan doen...

Meca Ze heeft al een bril, maar op zich wel een goede tip 😊

Ysabella Je hebt gelijk. Het stomme is, ik had me dit compleet voorgenomen. Ik weet niet waarom ik het zo ver laat komen. Ik denk omdat ik vind dat ze met haar gedram anders overal mee weg komt en dat ik vind dat school gewoon moet.
                  Het zal ook niet helpen dat ik maar 3 uur geslapen heb vannacht. Ze is 6 jaar maar nog steeds een extreem slechte slaper.

Ik ga morgen heel hard aan jullie adviezen denken. Bedankt! Dit is het inderdaad niet waard.

Jules misschien omdat je weet hoe belangrijk school is in normale situaties, omdat kennis macht is. πŸ˜‰ En omdat je wilt dat je kinderen een eerlijke kans krijgen later?

Weet je wat nu op dit moment het β€˜mooie’ is ( nou ja dieptriest dus, iedereen snapt denk ik wel wat ik bedoel) bijna elk kind loopt nu een achterstand op, iedereen heeft straks weer β€˜gelijke’ kansen als de scholen weer gaan draaien zoals in 2019. Iedereen moet straks een tandje bij zetten. Met jouw kinderen gaat het goed komen, je bent namelijk een geweldige mama! Ze maakt niet voor niks zo’n stennis met jou.πŸ˜‰πŸ˜˜

En heel eerlijk? Als N nu in groep 3 had gezeten had ik waarschijnlijk het zelfde gehad als waar jij nu in zit. Een juf is een juf en een moeder is een moeder. Dat hoort gewoon gescheiden te zijn als je in de basis geen thuis onderwijs geeft. En nog iets. πŸ€ͺ Mijn moeder moest mij vroeger elke dag bijles geven door mijn hersenbeschadiging en epilepsie. Het is haar grootste fout geweest. ( zegt ze zelf) Je krijgt gewoon hele rare verhoudingen. En natuurlijk is dat hele COVID gebeuren een nood situatie, maar echt als het niet gaat, gaat het niet.

Ysabella Weet je wat nu op dit moment het β€˜mooie’ is ( nou ja dieptriest dus, iedereen snapt denk ik wel wat ik bedoel) bijna elk kind loopt nu een achterstand op, iedereen heeft straks weer β€˜gelijke’ kansen als de scholen weer gaan draaien zoals in 2019

Was het maar zo, dan zou het niet triest geweest zijn! Maar het trieste is juist dat sommige kinderen een veel grotere achterstand oplopen dan andere kinderen, en dat het juist de kinderen zijn die het al wat moeilijker hebben die een grotere achterstand krijgen. Want die hebben geen ouders die kunnen helpen met het thuiswerk, of drie jongere broertjes en geen ruimte om ergens rustig te werken, bijvoorbeeld.

Jules Ik vind het echt heel rot voor je πŸ™ Ik ben het verder wel met Ysabella eens: beter nu een aardige moeder dan een matige juf. Maar ik snap echt dat het vreselijk frustrerend is en dat je wel eens uit je plaat gaat (dat gaan we allemaal wel eens).