Ik ben een beetje raar geloof ik haha. Ik vond de kraamtijd geweldig!! Ik had tijdens de zwangerschap vanaf ongeveer 6 weken niet meer dan 2 of uitzonderlijk 3x een uur geslapen snachts en zodra mijn zoontje eruit was, sliep ik vaak 3 blokken van 1,5 a 2 uur, dus dat was een echte verademing.
We hadden ook een geweldige kraamzorg, ik heb me echt thuis opgesloten, met mijn man, zoontje en kraamzorg en alleen onze ouders en broer en zus zijn langs geweest. Heerlijke hele dag met baby op mijn buik gelegen, series gekeken, geslapen, geboortekaartjes verstuurd, allerlei fruithapjes van de kraamzorg gekregen, de mooiste creaties.
En de eerste keer buiten wandelen, oh wat was ik mega super trots.
En daarna langzaam meer bezoek, maar de eerste 6 weken vooral rustig gehouden. De eerste keer in de auto, ik vond alles geweldig haha. Ik liep bijna 24/7 met m'n zoontje op mijn buik. Heerlijk.
Na 7 weken hadden we een super tof kraamfeest en ben ik cursus babymassage gaan doen.
Maar waar je kan proberen van te genieten:
- kijken naar je kindje, ziijn/haar huid voelen op de jouwe, elkaar warmte voelen (wij hebben echt vooral bloot op bloot gelegen)
- kijken naar die kleine bewegingen, van de handjes en uitrekken
- de hoera houding (was bij ons wel wat later) als ze een keer slapen op een andere plek dan jou of je vrouw
- lekker de dingen eten die je nu al hebt voorbereid, zodat je daar straks geen werk meer aan hebt
- genieten van de kraamzorg die zorgt dat jullie leefruimte schoon is en alle fruit creaties