Voor veel mensen betekent 24 uur werken, gewoon 24 uur aanwezig zijn. In een supermarkt, verpleegkundige, lopende band-medewerker, juf, enz, zul je gewoon op je werkplek moeten zijn. En dan snap ik dat mensen in Nederland niet graag beiden veel willen werken. Kinderopvang is een ramp om te regelen, scholen zijn vroeg uit, zwemles moet geregeld worden, muziekles, voetbal, noem maar op. Je rent je het leplazarus met kinderen. Ik snap dat vooral vrouwen dan sneller afhaken, want daarin wordt gewoon meer van hen verwacht en dat maakt het heel lastig.
Tegelijkertijd, Nederlandse vrouwen zijn soms ook echt wel verwend. Ik kwam elders de opmerking tegen: er zijn veel leukere dingen te doen met mijn tijd. Op zich prima, maar de gemiddelde man mag dat gewoon niet zeggen want hun vrouw heeft recht om thuis te zijn. Die scheve verdeling vind ik net zo wonderlijk.
Ik blijf bij mijn pleidooi, betere opvang, betere scholen, makkelijker van baan kunnen wisselen en betere planningen van bedrijven, dan valt er veel te winnen.