Ysabella ik lees nu terug (stond gisteren op het punt om weg te gaan) en zie dat mijn reactie niet helemaal aansluit bij die van jou en ik ook deels op iets reageerde hier thuis 🤦♀️
Dus nog even inhoudelijk: ik vind de namen van jouw jongens juist wel bij elkaar passen. Ze zijn inderdaad wel anders, Z wat stoerder, maar ik zie wel dezelfde type ouders voor me. Beide nette, goed uitspreekbare namen, die zowel voor een kind als een volwassene geschikt zijn. Ik ken een N, en die ouders komen ook overeen met het beeld wat ik van jou heb.
Bij de S, P en L combinatie zie ik dat niet, ik vind S en L dezelfde categorie, maar voor mij komt het over alsof ze bij P iets anders wilden proberen en daarna toch maar terug zijn gegaan naar een gangbaardere naam.
Smaak verandert natuurlijk ook door de jaren heen, mijn kinderen hebben allebei een top 50 naam, H veel internationaler en I veel zachter.
Als ik nu zou bevallen zouden het ook hele andere namen zijn. Maar dan zit er ruim 10 jaar tussen, andere partner, en dan is daar een verklaring voor.
Bij S, P en L heb ik dat gevoel niet, P lijkt een uitstapje te zijn om vervolgens terug te keren naar de oorspronkelijke smaak. Ik vind het opvallend, en ben heel nieuwsgierig hoe dat is gebeurd. Hebben de ouders om en om de namen gekozen? Kregen ze spijt van een uniekere naam waardoor ze daarna toch voor meer gangbaar hebben gekozen?
Bij N&Z heb ik dat niet. Ze zijn anders, wat je zegt ieder uniek, maar ik vraag me niet af wat er in vredesnaam voor gesprekken hebben plaatsgevonden om tot die keuze te komen, het klopt bij jullie gewoon wel. Snap je?