Huidverzorging
Louelle81 Ik zoek wel wat voor mn poriën, die zijn wat grove hier en daar.
Had hier overheen gelezen. Eerste stap; geen baby olie smeren.
Olie kan je huid niks mee. Dat blijft er bovenop liggen en verstopt poriën waardoor ze groter lijken. Iedere simpele crème is beter dan olie.
Het beste tegen grove poriën is ten eerste een reinigsroutine. Dus elke ochtend en avond een schuimende cleanser gebruiken. Daarna in de avond een BHA en/of AHA toner.
Deze schijnt erg goed te zijn;
https://www.littlewonderland.nl/nl/cosrx-two-in-one-poreless-power-liquid.html
Ik zou dat niet elke avond doen, 3 x in de week is wel
genoeg en dan doe je heel lang met zo’n fles.
En daarna een crème met Niacinamide erin, bijv;
Liekje81 Ik heb van m’n 20e tot 35e eigenlijk alleen simpele dag- en nachtcrème gesmeerd. In de avond gezicht wassen en in de ochtend tonic met een wattenschijfje. Dat was heel lang mn routine. En ging ook prima.
Na een jarenlang kut huwelijk en daarna een burn-out was alle stress wel zichtbaar in mn gezicht. Toen ben ik een weg opgeslagen van liever voor mezelf zijn en beter voor mezelf zorgen. Onderdeel daarvan was meer bezighouden met huidverzorging. Eindstand; ik zie er nu beter uit dan 10 jaar geleden. Terwijl ik er toen niet slecht uitzag en ook gewoon prima tevreden was (en ook heel jong geschat werd). Ik zie het pas als ik nu oude foto’s zie, en doordat andere mensen dat tegen me zeggen. En ik ben nog steeds niet klaar met producten uitproberen en heb mn optimale routine nog niet bereikt. Dus wie weet!
Ik weet niet meer wie er foto’s vroeg maar dit is een mooi voorbeeld. Vrouw van 43, voor en na 6 maanden skinroutine met Retin-A (een retinoid), Glycolic Acid, Hydroquinone en goeie zonnebrandcreme.
Na 24 weken Retinol 1%
Een retinoid en andere skincare bij een acne huid.
@iMoeder besankt voor al je tips en info! Ik vind t super leuk om te lezen en verzorg mijn huid nu een jaar of 2 al zoveel beter dan vroeger. Door jou tips en adviezen hier probeer ik ook meer te leren en nog beter voor mezelf te zorgen .
ik wist helemaal niet dat ze in Korea aan zo enorm uitgebreid gezicht verzorging ritueel deden. Super interessant.
Liekje81 Ik ook, juist omdat het zo ver van me afstaat. Mijn ervaring tot nu toe is dat je het beste alleen wat water in je gezicht kan plenzen omdat crèmes je huid vet maakt en reinigers droog. Heb het idee dat als je eenmaal met één product begint je sowieso ook drie andere moet gaan gebruiken om de boel weer in balans te krijgen
Als je crème gebruikt waar je huid vet van word of reiniger waar je huid droog van word. Heb je gewoon niet de goede producten voor je huid...
En je gezicht wassen en er wat crème op doen vind ik wel het minimale toch..? Voor mij persoonlijk is dat wel echt hetzelfde als tanden poetsen.
iMoeder Als je crème gebruikt waar je huid vet van word of reiniger waar je huid droog van word. Heb je gewoon niet de goede producten voor je huid...
Ja dat snap ik Maar ik bereikte dus betere resultaten met enkel water. Allicht zou ik met een routine als die van jou nog betere resultaten bereiken, maar dat vind ik niet nodig. Het is niet mijn hobby
Maar desondanks vind ik jouw posts dus interessant om te lezen, gewoon die hele wereld waar ik niks vanaf weet.
- Bijgewerkt
Sevenof9 en @Vulpen Maar douche je dan ook zonder douchecreme en zonder je te wassen? Gewoon oprechte vraag hoor. Als ik vroeger in de avond mijn gezicht schoon maakte met een wattenschijfje dan was die echt vies (en niet van make-up, dat droeg ik nooit). Nu woon in wel in de stad maar volgens mij is dat overal wel.
[verwijderd]
iMoeder Ik gebruik ook geen zeep/douchecreme/badschuim o.i.d. tijdens het douchen. Ik was me alleen met water. Ik had als kind dat ik vaak allergisch reageerde op verschillende producten, dus dat hebben we op een gegeven moment opgelost door gewoon geen producten meer te gebruiken.
- Bijgewerkt
iMoeder ik gebruik wel gewoon douchegel of zeep maar niet op mijn gezicht die was ik met warm water en een washand.
Edit: als ik trouwens naar een grote stad ga of ik heb bij een vuur gezeten of wat dan ook was ik mijn gezicht wel met zeep. Daar wordt het toch wel echt viezer dan hier een beetje tussen de weilanden struinen.
[verwijderd] maar hoe word je dan schoon?
Ik ging even Googlen maar het is dus helemaal niet nodig...