Ik ben opzoek naar een nieuwe dagcrème.
Ik heb de ‘calm’ dagcreme van Paula’s choice gehad. Die vond ik heel erg prettig. Smeerde goed, trok goed in.
Nadeel; niet heel veel product voor best wat geld (vind ik dan) en verzendkosten. Ik moet dan meerdere producten kopen maar ik heb op dit moment niets anders nodig dan dagcreme.
Tijdens de zwangerschap smeerde ik moisture surge van Clinique. Een hele fijne crème, heel zacht. Moest soms wel een tweede keer smeren, maar ik denk dat dat kwam omdat mijn huid zo droog was als de Sahara door de zwangerschap. Na de zwangerschap heb ik hem opgemaakt en deed hij zijn werk prima.
Nadeel: er zit geen spf in. Ik smeer vaak een spf 50+++ , maar niet altijd, bijv als ik thuis blijf of het is niet heel zonnig (winter). Maar omdat ik ook een exfoliant gebruik wil ik een spf in mijn dagcreme.
Ik zie door de bomen het bos niet, alles is ook best duur vind ik, dus proberen vind ik moeilijk. Voor nu heb ik een aantal weken geleden bij de drogist een dagcreme van Nivea gekocht 🤐🤐 wat een verschrikking. Stinkt naar Nivea ( je zou zeggen ‘duh’ maar zo erg had ik het niet verwacht 😅 ) en mijn huid blijft droog. het is ook niet specifiek voor de droge huid, maar toch.. Ik verwachtte wel iets meer. Het was niet heel duur, 17 euro voor een potje volgens mij, maar behoorlijke miskoop! hij smeert wel lekker, dat wel.
Eisen:
- voor de droge huid (gemixt kan, maar wel meer richting droog dan ‘normaal’)
- spf
- geen of nauwelijks parfum.
- beetje leuke prijs. De prijzen van Paula’s choice zijn wel mijn echte max.
Ik gebruik een exfoliant van Paula’s choice en een zonnebrand van een Zuid-Koreaans merk. Soms gebruik ik een BB Cream van Garnier als zijnde een lichte foundation. Ik gebruik deze crème al jaren, er zullen vast betere op de markt bestaan maar nog niet in verdiept en deze doet zijn werk. Haha
Hebben jullie ideetjes?