Nescio Wat is leeftijd?
Alledrie zijn namelijk goed. Maar ik snap dat je soms niet alles wil gebruiken of het budget wat je er aan wil uitgeven dat niet toelaat.
Vit C vind ik zelf sowieso een must, (maar dat koop ik dus niet op little wonderland omdat ik daar nog geen goeie formulering heb kunnen vinden). Werkt ook goed tegen hyperpigmentatie.
En zowel BHA + BHA vind ik zelf ook we een must in een routine. Maar waar ik vit C dagelijks gebruik is dat met BHA en AHA niet het geval. Dus daar kun je veel langer met een product doen. BHA is 1 keer in de week echt genoeg wanneer je onder de 30-35 bent en geen acne problemen hebt. Wanneer je ouder bent kun je dat opbouwen maar dat ligt er aan welk product je gebruikt. Als je een 2% BHA pakt bijv, dan zou ik die echt max 2-3 keer in de week doen anders doe je meer kwaad dan goed. AHA kun je voor allerlei issues gebruiken maar als je het alleen als anti-age gebruikt om je huid wat fris te houden is 2 x in de week ook ruim voldoende. Ik gebruik AHA vrij weinig op m’n gezicht. Ik gebruik het op m’n bovenramen en billen ivm dat ik daar snel bultjes en pukkeltjes krijg.
Peptiden zijn echt puur anti huidveroudering. Ligt een beetje aan je leeftijd en wat je wil uitgeven hoe belangrijk dat is. Het werkt in elk wel. Daar is uitgebreid wetenschappelijke bewijs voor. Online is een lijstje met de best onderzochte en meest werkzame peptides makkelijk te vinden. Ik kijk altijd naar de ingrediënten lijst of deze er in zitten. Het midnight peptide serum van Klairs heeft deze inderdaad er in zitten. Bij mij is deze bijna op. Ik ben nu naar een andere aan het kijken. Op zich werkt het wel (mooi resultaat na 1 flesje op smeren) maar het is een erg waterig serum en voor 20 ml vind ik em zelf wat aan de prijs. Dus op peptide vlak heb ik zelf m’n holy grail ook nog niet gevonden. Ik ga nu die van Mizon uitproberen, die zit in m’n mandje tenminste. Die formulering is goed. (Het zit me alleen niet helemaal lekker dat Mizon ook wat onzin producten in de lijn heeft, zoals collageen poeder wat gewoon bewezen niet werkt. Maar enfin.)
Ow edit; welk product in elk geval een aanrader is op de site zijn de zonnebrand. En de Hyaluronic acid water essence van Isntree. Het zit in een irritant zwaar flesje maar die is echt heel goed.