[verwijderd] Vitamine C, in de vorm van L-ascorbic acid of ascorbic acid is een krachtiger anti-oxidant voor je huid. Die vertraagt veroudering, helpt je SPF een handje en zorgt voor een mooie glow. Het hydrateerd ook en vervaagt fijne lijntjes en helpt tegen pigment vlekjes. Het is 1 van de best onderzochte ingrediënten in huidverzorging die bewezen werkt. Je moet wel altijd opletten op het percentage. Meer is niet altijd beter in huidverzorging, er is altijd een optimale range. Voor vit C ligt die tussen de 8 en 15%. Daar onder gebeurd er niet veel en daarboven is zinloos (werkt niet beter dan 10%) maar kan wel irritatie veroorzaken.
Qua combinatie. Ik combineer al mijn serums met eerst een spray om m’n huid heel iets vochtig te maken en hyaluronzuur. Daarna smeer ik m’n serum. (Gelijk alles achter elkaar door zonder pauzes). Het vochtige zorgt dat de hyaluronzuur goed word opgenomen en z’n werk kan doen. En de hyaluronzuur ‘trekt’ je serum dieper de huid in. Ik gebruik altijd een hyaluronzuur met meerdere vormen van hyaluronzuren. Omdat dit in verschillende lagen van de huid word opgenomen (dat heeft te maken met de grootte van de moleculen van verschillenden zuren).
Verder combineer ik vit C altijd met een crème met niacinamide erin. Daar doet mijn huid het heel goed op. En natuurlijk altijd SPF (50).