Ik weet soms niet wat ik met mijn jongste aan moet. Ze is continue boos op alles en iedereen, reageert zich enorm af en vat alles verkeerd op. Als je een grapje maakt, vat ze dat verkeerd op. Als je haar corrigeert of aanspoort, dan is ze daarna direct 2 uur pissig. Als haar zus een irritant geluidje maakt (zoals ademen π), begint ze te krijsen en te meppen. Ze is bijna 10 jaar en slaat, schopt nog steeds naar haar zus bij frustratie. In de ochtend lopen we allemaal op onze tenen vanwege het ochtendhumeur van mevrouw. Vanmiddag komt ze ergens niet uit, ik wil haar helpen, maar ik krijg alleen maar gemopper terug voor de moeite. Ik spreek haar daarop aan en ze loopt kwaad naar haar kamer. Ze komt 2 uur later terug en ik wil erover in gesprek gaan en 1 minuut later vertrekt ze weer boos naar boven. Dit meerdere keren per week. Als ik erover in gesprek ga op een rustig moment, zegt ze enkel ik kan er niks aan doen en het overkomt mij. Als ze boos is, is een gesprek onmogelijk. Ze blijft lang boos en is er niet uit te krijgen. Ik heb al 100x gevraagd of er iets aan de hand is etc, maar ze zegt van niet. Ik denk dit al 9 maanden speelt en het lijkt alleen maar erger te worden. Ik heb al zoveel geprobeerd, maar niks lijkt te werken. Ik weet het even niet meer.
Op school is het een voorbeeldige leerling. Volgens juf behulpzaam, zorgzaam, sociaal, creatief, sportief en een goede leerling. Oftewel een compleet ander kind π€¨.