Ik ben denk ik de enige die het helemaal niet zo rare optie vind 😬. Ik vind systeemtherapie een hele mooie vorm van behandeling met vaak hele verrassende en onverwachte resultaten. Het zou mijn inziens veel vaker moeten worden ingezet.
-te persoonlijke info verwijderd-
Waar ik wel over in gesprek zou gaan is dat het voor alle partijen veilig moet voelen en dat hier voor de start hele duidelijke afspraken over gemaakt moet worden. De therapeut moet deze veiligheid dan ook echt heel goed bewaken.
Wat denk ik ook belangrijk is dat jij @[verwijderd] het nu aankan en dit ook zeker bespreken met je eigen psycholoog. Anders houdt het ook op.
Deliana Eens met bovenstaande reacties. Ik vermoed dat dit de situatie eerder erger als beter zal maken.... In systeemtherapie worden verkeerde onderlinge relaties aangepakt. Een gezonde relatie met een ongezonde ouder is echter een vrij kansloze missie....
Het doel kan echt veel breder of kleiner zijn dan dit. Een gezonde relatie is wel een erg groot doel. Soms kan het ook zijn je leren uitspreken tegen een ouder of inzien wat een relatie met je doet en daardoor keuzes maken over het contact.
Ik zou zeker bespreken wat het doel is van deze therapie van de therapeut, maar vooral ook wat het doel is van jullie als individuen. Dit doel kan voor iedereen verschillen.