Heidianne allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen. Ik weet precies hoe je je voelt; machteloosheid, angst....
Wat ik niet zo goed uit je verhaal kan halen is waarom je nu een advocaat nodig hebt? Is het echtscheidingsconvenant en/of OSP rond?
Wat hier heel goed heeft geholpen is zoveel mogelijk afstand nemen en alleen via e-mail communiceren (ook bewijs!). Ik heb een apart e-mail adres waar de mail van ex op binnenkomt en die check ik 1x per week. Ik reageer héél kort op beschuldigingen en bedreigingen (als je googled op 'canned responses narcissist' 1e hit), ik ga nergens op in, verdedig mezelf niet en geef al helemaal geen uitleg. Als het niet over de kinderen gaat reageer ik helemaal niet. Het triggert mijn ex-man toch wel.
Een hulpverlener legde mij ooit eens uit dat ik als een rode lap ben voor een stier (in dit geval ex man). Het maakt niet uit wat ik doe of hoe ik het doe, het is toch niet goed. Dit heeft mij veel rust gegeven. Ik doe mijn best niet meer op een fatsoenlijke reactie. Van de week kreeg ik een A4 terug omdat hij viel over het woord 'OOK' in mijn e-mail 🤦♀️
Eens net iMoeder verdiep je in narcisme. PB staat altijd open!