Ik heb best even getwijfeld of ik er dieper op wilde reageren, ik hou me er namelijk altijd ver buiten wanneer het om dit soort onderwerpen gaat omdat mijn ervaring niet echt bemoedigend is. Ik kan geen goedbedoelde adviezen geven als maak een dossier aan, bewaar alles en doe aangifte, omdat ik weet dat het gewoon geen enkele zin heeft en alleen maar tegen je gebruikt wordt. Ze doen niet aan waarheidsvinding. of aan hulp, for that matter..
Eerlijk, het hele systeem is gewoon f'ed up. Wanneer je er buiten staat kan je je niet voorstellen hoe het in zijn werk gaat en is het logisch om te verwachten dat dingen zouden moeten werken zoals ze zouden moeten doen, maar dat doen ze gewoon niet.
Toevallig dat ik gisteren dit artikel heb gelezen/interview heb gezien, en tja, zo is het gewoon:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5233902/rechter-nathalie-vechtscheiding-machteloos-noodklok
Dat is niet wat je wil horen, maar dat ervaar je zelf ook. Maar ik reageer toch, omdat ik je in ieder geval wil zeggen dat je er niet alleen in staat. Het is een lang en heftig proces en het is gewoon compleet shit, maar uiteindelijk kom je er uit. Je bent niet alleen. Je kómt hier doorheen!
Als je er ooit behoefte hebt staat mijn pb open, nogmaals een dikke knuffel ❤