Deze maakt mij zo vrolijk. Er zijn in korte tijd zoveel nieuwe stengels bijgekomen. Ben ook bang dat ik gauw een nieuwe pot moet. Vond deze alleen juist zo leuk.

• [verwijderd]

In ons nieuwe huis willen we graag wÊl planten (huidige huis hebben we het opgegeven haha), wat zijn makkelijke planten? Wij hebben geen groene vingers. Ik zoek sowieso 2 grotere planten en een paar kleintjes 🙂

• [verwijderd]

Wie herkent deze?

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd] Ik vind vetplanten het makkelijkste om mee te beginnen. Ik heb een website voor je gevonden waar ze de 5 meest gemaakte vetplant-fouten behandelen. Verder kun je niet veel fout doen.

https://www.plantiful.be/blog/verzorging/5-dingen-fout-doet-vetplanten-cactussen/

Als ik naar een plant op zoek ga, kijk ik eerst waar ik hem wil hebben. Hoeveel zon is daar? Staat de plant niet op de tocht? En dan daar een plantje op uitzoeken.

Edit: een hele belangrijke: Zet planten niet alleen in een dichte pot. Het water moet uit de pot kunnen lopen, zodat de wortels niet gaan rotten. Dit is ook wanneer je teveel water hebt gegeven. Dan haal je makkelijk de binnenpot eruit en giet je de buitenpot (zonder gaatjes) leeg. Je kunt natuurlijk ook gewoon schotels gebruiken, ipv een dichte pot.

• [verwijderd]

Mijn enorme Afrikaanse Melkboom en een afgescheurd stukje Hertzhoorn, waarvan ik hoop dat hij wortel gaat schieten.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Schuurpapier

Jaaa goed geraden schuurpapiermama!
      Komt omdat de bloemen dus op kleine lippenstiftjes lijken. 😄

Weet iemand toevallig welke planten het goed doen in een raam op het zuiden? Ik ben niet zo weg van de standaard plantjes en ze mogen best groot zijn.

Weet iemand toevallig waar het aan kan liggen dat bij mijn olifantenpoot de onderste stukjes van de bladeren een beetje bruin worden?

• [verwijderd]

Die afrikaanse melkboom kan goed tegen veel licht. Sanseveria en olifantsoor ook.

Wat een mooie planten komen er voorbij hier 😊.

Hier gaat alles altijd snel dood. Ik ben niet zo goed met planten.

Al neem ik nu voortaan de planten mee naar het tuincentrum voor advies en dan net voor dat ze dood gaan 😅

• [verwijderd]

Snoeki
        Ik vind dit op 123plant:
        Olifantsoren gaan slap hangen wanneer er te weinig water in de cellen aanwezig is. In de stengels is veel water aanwezig wat je al snel merkt wanneer je een stengel doorsnijdt. Daarom houden Alocasia's ervan als de grond constant licht vochtig is. Controleer daarom regelmatig met een vinger in de grond of deze nog vochtig is. In de winter verbruikt deze kamerplant minder water, maar laat de Alocasia niet helemaal uitdrogen. Bij voorkeur niet te grote hoeveelheden water geven per keer geven, anders komen de wortels in een laagje water te staan en dat kan wortelrot veroorzaken. Dit is duidelijk te herkennen aan de geel bruine randen in het blad. Als de geel bruine randen alleen op de onderste bladeren zichtbaar zijn, is er nog geen reden om je zorgen te maken. De oudere bladeren van een Alocasia worden op een gegeven moment door de plant afgestoten.

Lijkt dus teveel water..

• Snoeki hebben hierop gereageerd.

Ik heb deze voor het raam staan, ze zijn sinds ik ze gekocht heb toch echt gegroeid, dus ik doe vast iets goed.
          Plantennamen weet ik nooit, ik ga uit van 'oh, dit is een leuke' in het tuincentrum...

[verwijderd]

Bedankt voor je antwoord.😃

Ik geef hem precies wat ze me adviseerde bij het tuincentrum en onderin de pot zitten korrels die het overige water zouden moeten opnemen.

Vandaag toch maar eens wat minder water geven dan de vorige weken en dan kijken wat dat doet.😊

Dinsdag is mijn geef de plantjes water dag.

Wat een mooie plantjes komen er voorbij. Ik heb ook wat. Naar ben ook goed in dat ze dood gaan. Heb nu een paar die beginnen weer mooi te bloeien.

• [verwijderd]

Schuurpapier
          Supermooi!
          Ik had ook een prachtige met witte strepen en een bijna rond blad. Maar hij was te groot voor mijn nieuwe woonkamer, dus die is naar mijn zus verhuisd.