Lekker praten over plantjes, hartstikke leuk.
Dit is mijn bananenplant... Ik moet hem nog even in een andere pot zetten. Ik hoop deze blijft leven en heel groot wordt. Iemand tips?
Plantjes 🌿
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Tantetil
Moeilijke plant! Heb je een binnenpot met gaatjes in de bodem in de grote pot? Goed water geven en veel sproeien. , maar uitkijken voor wortelrot.
[verwijderd] ja dat zei mijn man ik moet hem in een grotere pot met gaatjes erin doen. Ga ik snel doen.
- Bijgewerkt
deze staat momenteel erg mooi erbij. Heb ook nog een pannenkoeken plant en wat kleine plantjes die niet zo bijzonder zijn.
Ik lees mee want ik heb een uniek talent voor het vermoorden van planten. Weet iemand toevallig een palmsoort die moeilijk om het leven te brengen is? Ik wil er graag eentje maar durf niet goed..
Ik heb er maar een paar, ben gek op mijn croton! Na aanschaf zag ik op internet dat het een moeilijke plant was, gevoelig voor van alles, maar ik vind hem juist heel makkelijk! Ik heb ook nog een plant die zo donkergroen is dat ie zwart lijkt, die krijgt alleen te weinig licht denk ik want dit het licht kleurt het blad in een roze/ rood patroon. Ik moet eigenlijk wat nieuwe planten erbij, de orchideeën zijn uitgebloeid en het duurt altijd eeuwen voor ze weer gaan bloeien.
Planten zijn moeilijker dan kinderen.
iMoeder dat unieke talent heb ik ook
[verwijderd]
Cactusje
Wauw wat een prachtige plant! Heeft jouw croton ook zulke mooie bladeren?
[verwijderd] die is mooi!
- Bijgewerkt
Mijn andere twee plantjes
Deze maakt mij zo vrolijk. Er zijn in korte tijd zoveel nieuwe stengels bijgekomen. Ben ook bang dat ik gauw een nieuwe pot moet. Vond deze alleen juist zo leuk.
[verwijderd]
De mijne is meer een boompje. Moet even douchen voor het stof zie ik.
Dat is de andere die verkleurt door licht.
[verwijderd]
In ons nieuwe huis willen we graag wél planten (huidige huis hebben we het opgegeven haha), wat zijn makkelijke planten? Wij hebben geen groene vingers. Ik zoek sowieso 2 grotere planten en een paar kleintjes
[verwijderd]
Wie herkent deze?
[verwijderd]
- Bijgewerkt
[verwijderd] Ik vind vetplanten het makkelijkste om mee te beginnen. Ik heb een website voor je gevonden waar ze de 5 meest gemaakte vetplant-fouten behandelen. Verder kun je niet veel fout doen.
https://www.plantiful.be/blog/verzorging/5-dingen-fout-doet-vetplanten-cactussen/
Als ik naar een plant op zoek ga, kijk ik eerst waar ik hem wil hebben. Hoeveel zon is daar? Staat de plant niet op de tocht? En dan daar een plantje op uitzoeken.
Edit: een hele belangrijke: Zet planten niet alleen in een dichte pot. Het water moet uit de pot kunnen lopen, zodat de wortels niet gaan rotten. Dit is ook wanneer je teveel water hebt gegeven. Dan haal je makkelijk de binnenpot eruit en giet je de buitenpot (zonder gaatjes) leeg. Je kunt natuurlijk ook gewoon schotels gebruiken, ipv een dichte pot.
[verwijderd]
Schuurpapier
Ik weet het wel hoor, maar was benieuwd of jullie het wisten.
[verwijderd]
Mijn enorme Afrikaanse Melkboom en een afgescheurd stukje Hertzhoorn, waarvan ik hoop dat hij wortel gaat schieten.
Schuurpapier Komt in de toekomst nog een grote calathea bij.
Die heb ik ook nog! Heel mooi.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Jaaa goed geraden schuurpapiermama!
Komt omdat de bloemen dus op kleine lippenstiftjes lijken.