• [verwijderd]

Toch6 het ene oor in ... 😁 het zijn ook geen bv experts daar.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Toch6
    Meca
    Honkeytonk

Het is heel verschillend hoeveel hij komt. Geven wat hij op kan is denk ik niet handig, hij lurkt elk flesje zo leeg.
    Tot nu toe gaat elektrisch kolven helemaal niet, er komt weinig of niets uit. Maar ik ga het weer proberen, hoop dat het nu beter lukt.
    Handkolven gaat wel, maar dat kan ik maximaal 10 min (ivm handen die pijn gaan doen) en dan heb ik 30ml..

Meca idd, even kijken, of voelen, als ik het niet meer weet.

[verwijderd] ze hebben er voor geleerd. Boekjesexperts😏

Pimpelmeesje misschien een hele stomme opmerking maar, zou C die ene nacht niet kunstvoeding kunnen krijgen? Dan heb jij geen pijn aan je handen en kan je gewoon slapen.

@Pimpelmeesje wat heb ik een bewondering voor je dat je een vriendin vraagt om 1 nachtje voor C te zorgen, ik kan mij voorstellen dat dat een hele hoge drempel is geweest. Je bent een top moeder. 😘

Kan die vriendin je niet eerst helpen kolven door te knijpen in de hengels of vind je dat te privΓ©? Ik zou zeggen geef wat je hebt gekolfd en zet voor indien nodig kunstvoeding klaar voor erbij. Van nutrilon heb je proefpakken met 3 voedingen want een hele bus ervoor kopen is wel zonde

Ik zou het best aandurven om de late avondvoeding nog zelf te doen en dan de nachtvoeding flesvoeding te laten geven en voeding er na weer zelf. Van 1 voeding overslaan loopt het niet gelijk terug. Je hebt waarschijnlijk alleen ploftieten πŸ˜‰

@Pimpelmeesje wat vind je van het idee om flesvoeding te geven ipv kolven?
          En idd knap dat je iemand durft te vragen om een nacht te helpen! Misschien kan ze ook gelijk badje overnemen zodat je lichaam nog meer rust krijgt? πŸ™ˆ

Pimpelmeesje ik vroeg het ook net haha.
          Maar het voordeel van fv is juist dat ze makkelijk kan bijmaken zonder jou te storen πŸ™‚ ik zou dan eerst 90 water+ 3 schepjes poeder doen denk.

Pimpelmeesje Oh wat vervelend dat dat zoveel moeite kost. Hier was kolven ook geen succes. Heb een neusspray gebruikt voor mijn toeschietreflex. Heb je toevallig al geprobeerd of starten met de handkolf zodat je toeschietreflex is geweest en verder gaan met de elektrische kolf helpt?
          Ik zou anders kiezen voor een deel borstvoeding en de rest kunstvoeding. Je moet ook aan jezelf denken hoor en niet dat het ten koste gaat van je handen.

• Nescio hebben hierop gereageerd.

Pimpelmeesje Voor dat kolven. Ik deed altijd 1 borst voeden en tegelijkertijd de andere kolven (elektrisch). Anders liep bij mij ook de melk niet goed en was ik eeuwen bezig. Als ik dat deed ging het echt als een tielerlier, en kun je met twee lege borsten gaan slapen. Ik had een Phillips Avent kolf trouwens. Dan kun je met de hand een ritme knijpen en deed de kolf die daarna na. Heel handig.

Pimpelmeesje
            ik heb in het begin ook altijd moeite met kolven, wat mij altijd hielp was een warme kompres.

Pimpelmeesje hoeveel weken is C ook al weer? Ik zou denk ik beginnen met 90 cc en 3 afgestreken schepjes. Dan zit er 3 uur tussen de voeding of je kan 120cc en 4 schepjes geven en kijken wat hij drinkt dan zit er vaak ook 3 uur tussen. β€˜S nachts misschien wel 4 a 5 uur met 120cc.

Pimpelmeesje misschien gaat kolven beter als je je borsten eerst goed warm maakt (Met een compres) en dan eerst wat masseert? Ik kon op die manier soms zo 50 cc opvangen zonder veel moeite, en dan overgaan op kolven. Dat ging dan meteen veel sneller.

Bij mij lukte kolven in het begin ook niet en elektrisch heeft het nooit echt gelukt. Met een handkolf had ik binnen 10 min soms 240 vol.

Meca een deel bv en een deel kv is nu niet aan te raden, dat trekt je productie gewoon niet. Als @Pimpelmeesje verder live voedt kan zo'n nacht met kv helemaal geen kwaad, dat haalt C. overdag weer in.

Nescio Ik bedoelde een deel gekolfde borstvoeding tot zoveel als ze heeft en als hij dan weer zou komen kunstvoeding geven. Alleen die oppasnacht. Eigenlijk hetzelfde wat al gezegd is hierboven.

Meca ah zo! Sorry, dat heb ik niet goed begrepen dan. Dit kan idd prima.