• [verwijderd]

Ja ik geef ook borstvoeding!

• [verwijderd]

@Pimpelmeesje ik las ergens dat je twijfelt over voeden op verzoek omdat hij er de ene keer 2uur tussen laat en de andere keer 4 uur.
Maar dat is hier ook hoor. Is heel normaal op deze leeftijd.
Ik voed ook op verzoek en soms komt hij na anderhalf uur weer.
Dan probeer ik het te rekken naar minimaal 2uur maar verder krijgt hij gewoon wanneer hij wil.
Voel je daar niet onzeker over! Ritme en regelmaat komt vanzelf

Hier ook onregelmatig. Variรซrend van 1u tot 8u (oke, dat was maar 1x maar toch ๐Ÿ˜‰).

Ik zie wel een soort ritme maar dat is dan zeg maar vooral smorgens lang er tussen en dan steeds korter tot ze de nacht in gaat. Enige standaard voeding waar ik de klok op gelijk kan zetten is dat ze na het badje wil drinken. De rest is gokken. Soms voed ik dan op mijn verzoek, als ik bijv verwacht dat ze onder het koken of eten wil

[verwijderd] Ritme en regelmaat komt vanzelf

Of nooit ๐Ÿ˜… E heeft nooit ritme en regelmaat erin gekregen terwijl ze een jaar heeft gehad. Ook toen kon ik het nog niet op de klok zien wanneer ze weer zou willen.
    Brood en groente moest op mijn tijd: als wij aten. Dat ging goed omdat ze dan toch vaak wakker was en de eerste tijd kan je dat ook wel overslaan af en toe. Maar borstvoeding en regelmaat... nope. Al deed ik daar ook geen moeite voor ๐Ÿ™Š

• [verwijderd]

Ik heb Rรฉmy maar 2 maanden (8weken) gevoed maar al die tijd kwam hij heel verschillend. Soms om de anderhalf uur, soms om de 3uur. Meestal om de 2,5 uur. Ook (Regel)dagen dat hij elk uur aan de borst hing.

ik heb geleerd dat in de eerste weken vrijwel alles normaal is. Zolang je kleintje goed poept en korte goede wakker momentjes heeft is het goed ๐Ÿ™‚

ik vind dat je het super doet @Pimpelmeesje! Ik was bij grote R zo onzeker (en depressief) dat bv me helemaal niet lukte. Bij kleine R was ik uitgeput en ging Robbie eronder โ€˜lijdenโ€™ dus helaas maar kort kunnen geven.

Ik geef geen bv helaas, de oudste 1,5 jaar gevoed en de jongste helaas maar een half jaar. Die viel zoveel af, dat ik het niet meer op pijl kreeg. (Door ziekte, vier maanden dip, werken en kolven).

En ook hier dagen van elk uur, elke 2 uur, soms ineens dagen dat er 5 uur tussen. Zat. Was geen pijl op te trekken.

Ik geef ook borstvoeding. Dochter heeft een jaar gehad, zoon is nu 7 maanden. Regelmaat vind ik hier ook niet van levensbelang. De ene keer willen ze elk uur, de andere keer laten ze er zes uur of langer tussen.
    De eerste weken (3 maanden, eigenlijk wel) zijn het meest arbeidsintensief. Ik vind het nu vooral enorm gemakkelijk, maar die eerste tijd is gewoon best zwaar. Ze komen vaak en altijd op een onhandig moment, je lijf is herstellende van de bevalling en dan plakt er alsnog een baby aan je 24 uur per dag (voor je gevoel in elk geval), je lijf weet nog niet helemaal hoe en wat het moet regelen... En ik weet nog wel dat ik bij dochter een tepelkloof had en al voor het voeden met gekromde tenen zat omdat ik wist dat het zo zeer ging doen ๐Ÿ˜“
    Maar dat ging mettertijd beter, je leert je kind beter kennen, dat kind wordt ook woordenloos beter in aangeven wat het wil, je lijf pakt de boel wat beter op en nu ben ik dus op het punt dat ik veel sneller klaar ben door gewoon even mijn shirt opzij te doen en het kind er aan te hangen dan wanneer ik eerst een fles zou moeten klaarmaken, op de juiste temperatuur brengen (hoewel dat weer snel op te lossen is met een fleswarmer), te moeten denken om hoeveelheden, etc. En ik zet het ook in als troost of geruststelling.
    En ook daar zijn andere oplossingen voor hoor, maar ik hoef daar niet eerst naar te zoeken. En ik ben lui genoeg om dat ook erg makkelijk te vinden.

Rietjesbeker En ik ben lui genoeg om dat ook erg makkelijk te vinden.

๐Ÿ˜‚ herkenbaar. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan๐Ÿ™ˆ

Ik heb 3 x BV gegeven, de oudste tot 16 maanden, de middelste tot 1 jaar en de jongste heb ik met 2,5 jaar eindelijk eraf gekregen ๐Ÿ˜‚

Ik vond het zo supermakkelijk, vooral als er eenmaal ritme in zit. In de eerste weken/maanden is het echt aanklooien, alles moet nog op elkaar worden afgesteld, maar als dat er eenmaal is... dan duurde een voeding nauwelijks 10 minuten. Ik vond het ook fijn om altijd 'de voeding bij je ' te hebben. Gewoon dat ik niets kon vergeten ๐Ÿ˜

Advies van cb: 2 borsten per keer aanbieden.
      Luisteren kunnen ze nog steeds niet ๐Ÿ™„ net verteld dat ze redelijk veel spuugt, waarschijnlijk door te snelle toestroom. Ze valt in slaap tijdens het drinken, laat er lang genoeg tussen.
      Ja top idee, 2 borsten aanbieden. Alsof ze dan harder groeit ๐Ÿ˜

Als ik inderdaad een nachtje mn vriendin voor C laat zorgen, hoeveel zal ik haar dan laten geven in het flesje?
        Als het aan hem ligt kan er wel een liter in volgens mij ๐Ÿ˜

Pimpelmeesje hm lastig. Ik weet niet of je voorraad hebt/makkelijk kolft?
          Wat ik deed als ik naar de kerk ging was 1 kant voeden, net als altijd en dan beide leegkolven. Dat was dan een flesje van tussen de 100 en 150 cc. Meestal was het niet nodig omdat ik met 2u wel weer thuia was

Pimpelmeesje ik zou paar flesjes van 80/ 90 klaarzetten. Weet niet hoe vaak bij komt s nachts? 1 reserve en verder aantal keer dat hij komt?

Toch6 Maar je zou toch denken dat ze met 1 borst leegdrinken sneller achtermelk krijgt??

@Pimpelmeesje ik zou even kijken hoeveel je kolft en dan een beetje meer doen. Maar misschien kun je wat verschillende hoeveelheden bewaren? 90, 120 en 150cc als dat lukt hoor. En dan eerst de 120 geven. Als dat opgaat kan ze daarna de 150 geven. En anders de 90.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Meca Maar je zou toch denken dat ze met 1 borst leegdrinken sneller achtermelk krijgt??

achtermelk is niet letterlijk โ€˜achterโ€™melk. Als een babyโ€™tje 10 minuten aan 2 borsten drinkt dan krijgt hij net zoveel achtermelk binnen als dat hij 20 minuten aan 1 borst drinkt.

edit: het ligt namelijk aan hoe baby en mama op elkaar afgesteld zijn.

[verwijderd] Dan is het dus helemaal raar advies van het CB voor Toch5 ๐Ÿง
                  Maar goed weer iets geleerd ๐Ÿ˜‰

• [verwijderd]

Meca ja dat is het. Wat ik weet is dat in principe 2 borsten per keer wordt geadviseerd om de productie gelijk te houden. Maar zat vrouwen die 1 geven .. zeker in het geval van Toch die een sterke toeschietreflex heeft is het juist belangrijk om 1 te doen lijkt me.

• Meca hebben hierop gereageerd.
                    • Meca vindt dit leuk

[verwijderd] Oke zodat je minder ongelijke borsten hebt ๐Ÿค“ hier helpt mij dat juist zodat ik zeker weet waar ik gebleven ben. Ik geef ook 1 per keer want ik onthoud echt niet waar ik gebleven ben. Nu een bandje om die ik 7 van de 10x omwissel maar de andere keren kijk ik naar beneden en dan zie je het wel ๐Ÿคฃ

Ik heb alle drie borstvoeding gegeven. Mijn oudste twee beiden een jaar en de jongste vier maanden (daarna nog twee maanden alles gekolft en toen was ik het zat).

Ik heb altijd gedaan wat voor mij werkte en adviezen van kraam en cb deed ik eigenlijk niks mee.. ๐Ÿ˜ฌ Ik voedde altijd op verzoek, en 1 borst per keer. Ik ben gewoon veel te ADD om een voedingsschema aan te kunnen houden of na 10 minuten van borst te wisselen. โ˜บ๏ธ

Ik vond bij iedere baby het begin weer pittig terwijl ik volop productie had en ze goed aan hapten. Heel veel tepelkloven gehad maar uiteindelijk daar een goeie remedie voor gevonden. Was iedere keer de eerste drie weken echt afzien en daarna ging het perfect en had ik nergens meer last van.

De herinneringen van een lummeltje zo lekker tegen je aan, aan de borst. Zijn nu wel echt mijn warmste herinneringen aan de baby tijd. ๐Ÿ˜Š