Als ik inderdaad een nachtje mn vriendin voor C laat zorgen, hoeveel zal ik haar dan laten geven in het flesje?
Als het aan hem ligt kan er wel een liter in volgens mij
Borstvoeding
Pimpelmeesje hm lastig. Ik weet niet of je voorraad hebt/makkelijk kolft?
Wat ik deed als ik naar de kerk ging was 1 kant voeden, net als altijd en dan beide leegkolven. Dat was dan een flesje van tussen de 100 en 150 cc. Meestal was het niet nodig omdat ik met 2u wel weer thuia was
Pimpelmeesje ik zou paar flesjes van 80/ 90 klaarzetten. Weet niet hoe vaak bij komt s nachts? 1 reserve en verder aantal keer dat hij komt?
Toch6 Maar je zou toch denken dat ze met 1 borst leegdrinken sneller achtermelk krijgt??
@Pimpelmeesje ik zou even kijken hoeveel je kolft en dan een beetje meer doen. Maar misschien kun je wat verschillende hoeveelheden bewaren? 90, 120 en 150cc als dat lukt hoor. En dan eerst de 120 geven. Als dat opgaat kan ze daarna de 150 geven. En anders de 90.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Meca Maar je zou toch denken dat ze met 1 borst leegdrinken sneller achtermelk krijgt??
achtermelk is niet letterlijk โachterโmelk. Als een babyโtje 10 minuten aan 2 borsten drinkt dan krijgt hij net zoveel achtermelk binnen als dat hij 20 minuten aan 1 borst drinkt.
edit: het ligt namelijk aan hoe baby en mama op elkaar afgesteld zijn.
[verwijderd] Dan is het dus helemaal raar advies van het CB voor Toch5
Maar goed weer iets geleerd
[verwijderd]
Meca ja dat is het. Wat ik weet is dat in principe 2 borsten per keer wordt geadviseerd om de productie gelijk te houden. Maar zat vrouwen die 1 geven .. zeker in het geval van Toch die een sterke toeschietreflex heeft is het juist belangrijk om 1 te doen lijkt me.
[verwijderd] Oke zodat je minder ongelijke borsten hebt hier helpt mij dat juist zodat ik zeker weet waar ik gebleven ben. Ik geef ook 1 per keer want ik onthoud echt niet waar ik gebleven ben. Nu een bandje om die ik 7 van de 10x omwissel maar de andere keren kijk ik naar beneden en dan zie je het wel
Ik heb alle drie borstvoeding gegeven. Mijn oudste twee beiden een jaar en de jongste vier maanden (daarna nog twee maanden alles gekolft en toen was ik het zat).
Ik heb altijd gedaan wat voor mij werkte en adviezen van kraam en cb deed ik eigenlijk niks mee.. Ik voedde altijd op verzoek, en 1 borst per keer. Ik ben gewoon veel te ADD om een voedingsschema aan te kunnen houden of na 10 minuten van borst te wisselen.
Ik vond bij iedere baby het begin weer pittig terwijl ik volop productie had en ze goed aan hapten. Heel veel tepelkloven gehad maar uiteindelijk daar een goeie remedie voor gevonden. Was iedere keer de eerste drie weken echt afzien en daarna ging het perfect en had ik nergens meer last van.
De herinneringen van een lummeltje zo lekker tegen je aan, aan de borst. Zijn nu wel echt mijn warmste herinneringen aan de baby tijd.
[verwijderd]
Toch6 het ene oor in ... het zijn ook geen bv experts daar.
Het is heel verschillend hoeveel hij komt. Geven wat hij op kan is denk ik niet handig, hij lurkt elk flesje zo leeg.
Tot nu toe gaat elektrisch kolven helemaal niet, er komt weinig of niets uit. Maar ik ga het weer proberen, hoop dat het nu beter lukt.
Handkolven gaat wel, maar dat kan ik maximaal 10 min (ivm handen die pijn gaan doen) en dan heb ik 30ml..
Pimpelmeesje Heb je hem al eens aan de borst gelegd met een tepelhoedje?
Meca idd, even kijken, of voelen, als ik het niet meer weet.
[verwijderd] ze hebben er voor geleerd. Boekjesexperts
iMoeder ja maar gaf geen verschil. Hij drinkt nu wel goed aan de borst, en hij is genoeg aangekomen deze week
Pimpelmeesje misschien een hele stomme opmerking maar, zou C die ene nacht niet kunstvoeding kunnen krijgen? Dan heb jij geen pijn aan je handen en kan je gewoon slapen.
@Pimpelmeesje wat heb ik een bewondering voor je dat je een vriendin vraagt om 1 nachtje voor C te zorgen, ik kan mij voorstellen dat dat een hele hoge drempel is geweest. Je bent een top moeder.
Kan die vriendin je niet eerst helpen kolven door te knijpen in de hengels of vind je dat te privรฉ? Ik zou zeggen geef wat je hebt gekolfd en zet voor indien nodig kunstvoeding klaar voor erbij. Van nutrilon heb je proefpakken met 3 voedingen want een hele bus ervoor kopen is wel zonde
Ysabella dankjewel Kunstvoeding vind ik geen probleem inderdaad (eventueel als aanvulling), maar ik weet dus niet hoeveel ml per voeding
Ik zou het best aandurven om de late avondvoeding nog zelf te doen en dan de nachtvoeding flesvoeding te laten geven en voeding er na weer zelf. Van 1 voeding overslaan loopt het niet gelijk terug. Je hebt waarschijnlijk alleen ploftieten
@Pimpelmeesje wat vind je van het idee om flesvoeding te geven ipv kolven?
En idd knap dat je iemand durft te vragen om een nacht te helpen! Misschien kan ze ook gelijk badje overnemen zodat je lichaam nog meer rust krijgt?