Hoe krijg ik mn peuter aan het verstand dat het verkeer gevaarlijk is/ dat hij echt moet opletten/ stoppen als.wij stop roepen?
Hij fietst heel graag, we wonen op autoluw stukje dorp maar er rijden er wel. Hij is in de veronderstelling dat hij zo goed en snel fietst, dat hij sneller is dan een auto. Want, hij fietst altijd midden op de weg , en autos blijven achter hem. (Ze kunnen ook niet inhalen). Ik durf ook niet anders te fietsen dan huis-school want op andere stukken zijn bestuurders een stuk minder oplettend.
Ik snap dat hij het moet leren en dat is prima, alleen hij denkt dat hij alles al kan.
In het water hebben we hem, met zijn toestemming en we waren er bij, een keer laten 'zwemmen' zonder drijfmiddelen. Hij zonk natuurlijk naar de bodem, zo heeft hij geleerd dat hij nog niet kan zwemmen .
Maar kan moeilijk een auto tegen hem aan laten rijden om ben te leren dat autos echt wel groter , sterker en sneller zijn. En met de auto voor hem uitrijden en hij op zn fiets erachter aan, werkte niet. (plus moet ik op onze straat zo zacht rijden dat hij me toch wel redelijk bijhoud).
Iemand tips? Hij wordt in september 4.