Ik heb t idee dat het niet zo goed gaat met C.
Hij is van nature vrij druk en erg eigengereid. Zowel thuis als op de psz krijgt hij daarom ruim de ruimte om zelf te bepalen, en alleen op bepaalde punten zeggen we "deze dingen moeten". Dat ging ook altijd wel goed.
Maar het neemt nu wel erg heftige vormen aan, zelfs op de psz waren ze van de week duidelijk een beetje klaar ermee, hoewel ze het erg positief verwoorden en er goed mee omgaan. Hij is nog drukker dan anders, echt bijna letterlijk stuiteren, snel kribbig wat ik van hem niet gewend ben. Vingers in de pindakaas, niet komen als ik hem roep of zijn jas niet aan willen..
Het is niet zo extreem dat ik vind dat ik hulp in moet schakelen, maar het geeft mij het idee dat er iets gewoon niet lekker loopt. En ik weet niet wat hij nodig heeft. Moet ik strenger zijn, vaker wel battle kiezen (als in "choose your battles") of juist nog meer ruimte geven, meer structuur, meer thuis of juist meer prikkels opzoeken, uitdagen of mentaal vlak?
Ik probeer hem nu in ieder geval meer aandacht te geven, tussen alle belletjes, mailtjes, eten etc komt het er niet altijd veel van om samen dingen te doen. En op de psz krijgt hij ook minder aandacht doordat er veel nieuwe jonge kindjes bij zijn, dat heb ik ook besproken met de leidster, dat het misschien negatieve aandacht vragen is. Ik ga er vanuit dat zij daar ook op zal letten nu, volgende week nog even met haar overleggen.