[verwijderd] ja dat proberen we ook, en uitleggen dat je kan oefenen en je dat iets kan. (daar heeft mn oudste ook moeite mee). Maar het zit in zijn hoofd, als het niet in 1x lukt dan niet. Het gekke is wel dat bv met klimmen etc hij wel oefent en dan dat het ook lukt, dan is het echt een enorme doorzetter. Waarschijnlijk omdat hij dan een veel concreter doel heeft.
En luier uit is meer ons doel dan het zijne. Daar zit ook het probleem waarschijnlijk. Maar ja, hoe we het zijn doel maken.
@Huggybird ja zo een schema hadden we de afgelopen 8 weken , en eergisteren werd dat een hele dag, die ging ook goed en de nacht ook en gisteren 2x ongelukje maar omdat we s middags gingen zwemmen (hij heeft een favo zwembroek die niet aankan met zwemluier, dus dan is hij wel zindelijk) leek hem dat niks te doen. S nachts wilde hij ook perse zonder luier en uitgelegd hoe ik zijn bed op maakte en ongelukje niet erg is. (en ook dat het waarschijnlijk ging gebeuren, want wezen zwemmen en heel erg moe).
We gaan nu weer opnieuw proberen indd met een opbouw schema. Maar vooralsnog wil hij vandaag helemaal niks en krijg ik de volle negeermodus.
Edit; en er zit natuurlijk van mijn kant bij dat hij in september naar school gaat en dan dus overdag zindelijk moet zijn. Ik probeer echt helemaal niet te pushen, maar een klein beetje wanhopig wordt ik wel en maak me al enorm druk over hoe school en hij straks samen gaan. Het is zo een lief en mooi kind, maar zo anders.