Lieve Pimpelmeesje je doet het hartstikke goed, vergeet je dat alsjeblieft niet? Jij bent ook maar een mens. Dat je het erkent vind ik juist getuigen van goed ouderschap.
Pimpelmeesje Hij slaapt door, maar van 19.00u / 20.00u tot 6.00u / 7.00u. De laatste week vooral 6.00u.
Ik vind dit eerlijk gezegd geen raar ritme misschien komt dat wel door mijn eigen referentiekader, mijn kinderen slapen zelf van 19.00u tot 05.00u (de jongste) en dan klimt hij uit bed en stop ik hem er weer in en slaapt hij door tot 05.45u de oudste word altijd om 0600u/06.15u wakker.
Wat ik zelf heb gemerkt is dat ik hun ritme niet veranderd krijg dus ik heb mijn eigen ritme veranderd. Ik ga rond 21.00u naar boven en om 22.00u ga ik slapen. Misschien kan je de oplossing dus ergens anders zoeken. Dat heb ik uiteindelijk maar door de radeloosheid gedaan, ik trok het echt niet meer. Vaak moet ik er ook nog 3 A 5 keer per nacht uit. π
Hier hielp de slaaptunnel trouwens wel, de oudste ging van 13 keer per nacht wakker worden naar niet, 3 of 5 keer per nacht.ππ» Misschien is dat voor C een idee en slaapt hij daardoor langer?
Ouderschap is de meest onderschatte, levenslange baan ter wereld. Wees een beetje lief voor je zelf.π