Mijn peuter is dus, met een groepje van totaal 5 peuters weggelopen bij de opvang.
Gelukkig hadden ze het direct door (in tegenstelling tot bij de bso, waar wij kleuters kwamen brengen die ze nog niet eens gemist hadden!!) en zijn ze er achteraan gegaan, alleen kunnen peuters onverwacht hard rennen. Goeie conditietraining. (ze waren al buiten, en de peuters zijn gewoon weg gegaan).
Ik had ze, na het incident op de BSO nog gewaarschuwd, het is niet veilig genoeg. En wat blijk.. ik had natuurlijk gelijk.
Nu hebben de leidsters het gelukkig wel goed opgepakt, meteen laten weten, verteld wat ze gedaan hadden, wat ze fout deden en de volgende keer dus verbeteren, en welke consequenties er aan hebben gehangen. Dus ik voel me er verder prima bij.
Maar toch, een heel klein beetje knaagt het. Dat groepje was qua leeftijd 2,5-3,5. Eigenlijk moet het gewoon niet kunnen, ook al heb je 5 ondeugende boeven bij elkaar.
Edit: en ik ken mijn peuter he, als wij een dagje dierentuin oid gaan, ben ik hem standaard 1 of 2x even kwijt. Ik weet dat hij volledig zijn eigen gang gaat en echt niet oplet wat andere doen. Als hij iets ziet , is hij er vandoor. Maar ja, dan is hij mijn verantwoordelijkheid, heeft hij onze telefoonnummers om zijn arm etc. En opzich zijn er ook wel afspraken met hem te maken over het weglopen (mijn oudste is vele malen erger).