Owl

aah sneu! Wat heeft ze gedaan met dr arm dat die gebroken is?

• Owl hebben hierop gereageerd.

Puzzelstukje Ze was op een kindertafeltje geklommen op haar kamer, die kantelde en vervolgens viel ze vol op haar arm op de vloer... ik was in 3 stappen bij haar toen ik haar schreeuw hoorde en zag meteen dat haar arm gebroken was. Nu twee pennen erin, geen gips, en ze moet dus rustig aan doen en voorzichtig zijn - maar ze is echt een heel actief kind, dus makkelijker gezegd dan gedaan 😉
    Maar de juf let heel goed op, erg fijn 🙂

Owl

oooh bah wat zullen jullie geschrokken zijn! Hoe lang gaat dat allemaal duren? En is het har schrijfhand?

• Owl hebben hierop gereageerd.
        • [verwijderd]

Owl Jeetje, wat heftig! 😱

Onze oudste dochter gaat de komende tijd zo nu en dan lesjes mee doen met groep 3 en de verwachting is dat ze na de kerst helemaal over gaat naar groep 3. Ik lees/klets graag met jullie mee als dat mag

Puzzelstukje Gelukkig niet haar schrijfhand! Over een week een controle-foto, dan horen we of ze haar arm weer meer mag gaan belasten en volgens mij ook meteen wanneer die pennen er weer uit kunnen. Gelukkig geneest dit bij jonge kinderen over het algemeen echt heel snel en goed, dus daar hoop ik op!

Ik ben al een tijdje niet zo actief meer op het forum maar wil graag meekletsen😊
        Mijn dochter gaat maandag starten in groep 3. Ze zit op de Montessori en gaat naar combi klas 3-4-5 ... Ze komt met 2 vriendinnen in de klas en kent ook veel andere kinderen al.
        Ze heeft er wel zin in, maar ze gaat het spelen wel erg missen zegt ze. Ze morgen tot de herfstvakantie bij de kleuters spelen.
        Ik vind het jammer dat ik haar niet mag brengen in de klas, gewoon even zien waar ze zit, indruk van de klas enzo.... hoe hebben jullie dat ervaren?

Elise75 ik vind het ook jammer dat ik niet even in haar klas kan kijken. Maar aan de andere kant hebben ze wel foto’s gemaakt van de dag dat ze daar Zijn gaan wennen. En het gebouw is natuurlijk al bekend...
          Ik denk eigenlijk dat wij er meer moeite mee hebben dan de meeste kinderen

Elise75 wij mochten de eerste ochtend groep 1-3 binnen brengen dus man heeft het wel gezien. En ik ga volgende week op 10 minuten gesprek

Hier ook nog niet het lokaal gezien, maar wel de hele beschrijving van mijn dochter gehoord. Hier heeft groep 3 ook nog wat ‘speelhoeken’ lijkend op die van groep 2. In het begin houden ze na hun werkjes wat meer tijd over om daar dus even te spelen, bv kleien, bouwen met kapla/blokken/lego, er is een kleine poppen-zolder, pc’s met spelletjes en een creatief-hoekje. In het begin hebben ze tijd voor meerdere keuzes in die hoeken, en naarmate het jaar vordert wordt dat wat minder. In groep 4 hebben ze vervolgens alleen nog zo’n creatieve hoek en een computer-hoek.

Toch6 Dat is wel erg fijn... dat zit er bij ons niet in helaas

Owl dat is ook leuk! Dat verkleint de overgang!

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Op 1 september (de eerste schooldag) mogen ouders ook niet mee het terrein op, maar gelukkig krijgen we morgen de kans tijdens een 'openklasdag', om de klas al te zien en kennis te maken met de juf, etc. Wel met mondmasker op en maar een beperkt aantal ouders met kinderen in de klas (er mag ook maar 1 ouder mee), maar toch beter dan niets.

Owl E had het er ook over dat ze in de hoeken mochten gisteren

Elise75 ze hadden expres de brengtijd langer gemaakt zodat er meer gespreid kon worden.
                Vond het voor E ook heel fijn dat dat mocht, ze vond het besf spannend. Gisteren en vanmorgen is ze zelf gegaan zonder problemen

Elise75 Vind ik ook wel jammer hoor! Zeker omdat het nu een nieuw lokaal en wat ''schoolser'' toch anders, ik zou graag mee. Maar ja, dat mag helaas nu niet 🙁 Lijkt me nog vervelender als je nu een kleutertje hebt wat voor het eerst gaat..

Wij zijn ook nog niet in de klas geweest, en in de zomervakantie is er behoorlijk verbouwd. Maar ze gaan binnen enkele weken een kijk-ochtend plannen waarbij we in kleine groepjes een kwartiertje naar binnen mogen.

Zoon is helemaal blij in groep 3. Hij had vandaag al heel veel gelezen! Ik weet dat veel van z’n vriendjes al konden lezen en schrijven in groep 2, dus ik vind het best spannend. Ben bang dat hij achterloopt en er extra hard aan moet trekken. Hij had er echt geen interesse in om bv speels te oefenen in de vakantie.

Hoe zijn jullie kinderen naar groep 3 gegaan?

Rosemary mijn dochter kan wel al beginners boekjes lezen.... schrijven, ze kent de letters en als ik spel schrijft ze en toevallig van de week heeft ze geprobeerd zelf iets te schrijven... echt schattig ☺

Maar alles op eigen initiatief hoor, ik laat haar komen en dan doen we het....

Rosemary

mijn dochter leest avi start boekjes en kent alle letters. Daarnaast schrijft ze zelf ook briefjes naar ons op haar manier. Zal straks even kijken of ik er een kan vinden.

Mijn ervaring is (zelf juf geweest) dat dit allemaal wel rechttrekt met de rest. Nu een inie minie voorsprong maar dat stelt niet veel voor. Ze is er gewoon aan toe en straks valt die voorsprong weg omdat iedereen met hetzelfde bezig is. Natuurlijk uitzonderingen daargelaten... maar zo was het ook bij mijn oudste.

ik ben heel benieuwd naar de motoriek van mijn dochter want dat is wel een puntje... en of ze niet te dromerig is om alles te volgen.

Mijn dochter leest al goed (AVI M4 leest ze vlot). Schrijven is hier ook helemaal leuk.
                    Rekenen bakt ze nog weinig van (en dat met een wiskunde docent als moeder)