Na het groep 1 topic, vind ik een groep 3 eigenlijk ook wel gepast.
Ik merk dat ik het eigenlijk nog spannender vind als twee jaar geleden toen hij op school starte. Mijn jongen naar groep 3...
Hij speelt nog heel graag en vond werkjes stom. Is ook nog maar net geรฏnteresseerd in lezen, en schrijven eigenlijk nog niet.
Hij komt in een unit met groep 3/4/5, met een nieuwe vorm van onderwijs. Ik weet dus nog niet hoe het precies gaat lopen allemaal. In zโ€™n juf heb ik wel vertrouwen, dat is de moeder van een vriendje en die kent hem dus wel een beetje.

Zelf heeft hij het er nog niet over...

Ik ben benieuwd hoe andere moeders en kinderen erin staan!

Mijn oudste mag ook naar groep 3, ze heeft er erg veel zin in.

Mijn oudste gaat ook naar groep 3! Ik vind het zelf ook best spannend, t is zo'n omslag vergeleken met groep 2. Hij heeft er op zich wel zin in maar hij vindt het ook een beetje spannend ๐Ÿ˜Š

Onze oudste gaat ook naar groep 3. Wel op so afgelopen jaar zat ze in een 2/3 groep. Ze is al bezig met letters en telde vandaag opeens in het Engels tot 10 dus ben benieuwd wat ze eind vh jaar allemaal kan.

E gaat ook naar groep 3. Mijn kleine kleutertje. Maar ze is er wel echt aan toe, kan al redelijk lezen en is heel de vakantie bezig met letters/cijfers/lezen/rekenen. Ze vindt het wel heel spannend.

Onze oudste gaat ook naar groep 3! Hij wordt in de eerste week 6 dus daar heeft hij het nu vooral over haha. Hij heeft er zin in: 1 juf in groep 1 al gehad, zit in zijn vaste groep 2 klas met zijn 3 beste vriendjes PLUS dat zijn andere twee vriendjes van de BSO nu ook in zijn klas zitten. Voor de vakantie ook gaan wennen en kijken.

Hij is er echt aan toe. Heeft ook zin om te leren. Wat ik echter wel spannend vindt is hem begeleiden. Hij denkt al snel dat hij iets niet kan. Als hij 20 sommen foutloos maak en de 21e een fout wordt hij heel boos en wil hij niet verder, soms in paniek rakend. Ik herken dat van mijzelf en daarom kan ik er dan niet โ€œtegenโ€ omdat ik wil dat hij dat niet doet en ik heb dan altijd het idee dat ik helemaal verkeerd reageer want ik weet niet zo goed hoe. En nu hij natuuelijk allemaal nieuwe dingen gaat leren zal dit vaker voorkomen (geeft zijn juf ook aan)Meestal zeg ik het is niet erg, je maakt maar 1 foutje maar 20 goed, proberen kan je leren, weet je nog toen je niet kon fietsen en dat kan je nu ook...dat soort dingen. Of ik laat hem gewoon maar voor mij die alles direct wil oplossen en helpen ook lastig ๐Ÿ˜

Oudste vandaag voor het eerst naar groep 3 ๐Ÿ˜
T ging alleen heel rommelig met wegbrengen. Ze hadden nergens aangegeven waar groep 3 zat. (de school heeft 2 locaties en groep 3 was dus in het andere gebouw)
De deur ging open en degene die bij de deur stond zei dat de kinderen naar binnen mochten. Dus het ploegje wat al buiten stond ging al braaf naar binnen zonder dat ze wisten waar ze heen moesten ๐Ÿ˜ gelijk maar even gezegd dat zij echt niet weten waar het lokaal is dus ze is meegelopen gelukkig.
Ben nog even achterom gelopen en kon nog een foto maken ๐Ÿ˜
Gelukkig mogen we ze morgenochtend gewoon achterom brengen, hoeven ze de school niet door.
Hij had het ontzettend naar zijn zin. De letter r hebben ze leren schrijven. En ze hebben rekenvaardigheid getoetst.
En juf heeft een filmpje gemaakt hoe de klas eruit ziet en wat ze allemaal doen. Dat vond ik echt heel fijn!

7 dagen later

Aaah ja groep 3! Spannend! Mijn jongste gaat volgende week beginnen. Erg spannend maar wel zin in ook.

Mijn oudste start ook in groep 3 volgende week. Ze vindt het allemaal wel spannend maar is er wel erg aan toe. Ik vind het zelf ook wel weer een stap hoor!

Hoe gaat het met de kinderen die al gestart zijn?

E vond het erg leuk vandaag maar "wel jammer dat we een letter moesten leren die ik al ken". En ze zit liever naast dr vriendinnetje dan dit jongetje maar dit scheelt een hoop geklets ๐Ÿ˜†

Zoon heeft er inmiddels een week opzitten en tot nu toe gaat het wel goed. Afgelopen weekend moest hij wel even huilen omdat hij het een grote omslag vindt en dat hij zoveel moet werken nu en weinig spelen ๐Ÿ˜… en hij was vrijdag ook erg moe na de eerste week.

Hier was de eerste dag ook positief! Kreeg er niet veel informatie uit, maar hij was enthousiast!

• [verwijderd]

Toch6 Hier blijven de gymtassen gewoon op school. Voor elke vakantie krijg je hem mee om de gymkleding te wassen en de schoenen te passen. Gedurende schoolweken hangen alle gymtassen gewoon aan de kapstok. Zo kunnen ze nooit iets vergeten.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.
    • [verwijderd]

Toch6 Hmm, nee, daar heb je wel een punt. Misschien dat ze het daar vaker meenemen. Zo oud is R. nog niet, dus dat weet ik niet.

Toch6

bij mijn dochter van 9, bijna groep 6 moest ik het elke week meenemen hoor! Het stonk joh! Ze sporten echt! En twee keer per week. Daarnaast proppen ze t in de gymtas... dus t ziet er erg verkreukeld uit.

Hier gaat de gymtas na gym weer meer naar huis, dan stop ik er een schoon setje kleren in en gaat hij de dag erna weer mee naar school - ze gymmen 2x per week, maar gaan soms op andere dagen ook met hun gymschoenen naar de gymzaal (bv voor muziekles als ze ook gaan dansen). Dus zo zijn de gymspullen gewoon iedere dag op school, en was ik ze na de gymles.

Hier sinds gisteren gestart in groep 3, eerste dag was wel een succes, behalve dan de kleurplaat die ze tijdens de corona-thuiswerk-periode al 3x had gemaakt ๐Ÿ˜‰ โ€˜Moest ik wรฉรฉr die papegaai inkleuren...โ€™
    Ze heeft in de vakantie haar arm gebroken, dus nu met haar arm in een sling naar school, in de pauze mag ze oa niet op het klimrek, niet rennen etc... Geen gym ook dus. Dat vindt ze wel enorm jammer, begrijpelijk!
    Lievelingsvak vooralsnog (na 1 dag ๐Ÿ˜‰ ) is rekenen.