June Ik hoop het echt! Maar ik denk van wel. De eerste 3 maanden staan vooral in het teken van hem leren kennen (wat werkt voor hem, en wat niet. Waar is hij goed in, wat zijn moeilijkheden. Enz.) en diagnosticeren. In die weken gaan ze ook een plan opstellen met doelen. Dat allemaal naast de gewone 'les' die hij krijgt natuurlijk. Zijn les is alleen wel ietsje aangepast. Bijvoorbeeld: in het reguliere klasje is zindelijk worden 1 van de eerste stappen. In zijn klasje is dat stap 10 of zo. Belangrijk, maar geen prioriteit. Uiteindelijk, na 3 kleuterjaren, heeft hij wel dezelfde doelen behaald om naar groep 3 te gaan.
Na 3 jaar gaan ze ook kijken of hij op regulier onderwijs kan met een assistent, of dat hij naar speciaal onderwijs moet, of dat hij het laatste kleuterjaar overdoet omdat hij er bijvoorbeeld bijna is maar nog net niet.
Ik heb 1 klasgenootje mogen 'ontmoeten'. Dat is zeg maar precies Robbie maar dan half Arabisch ipv Aziatisch, haha. Zo'n schattig jongetje! Hij praat ook nog niet, en was erg teruggetrokken. Begrijpelijk natuurlijk. Ik hoop dat ze vriendjes gaan worden!! π