Overblijf geregeld voor de maandag. Kan al meteen vanaf as maandag beginnen. Ben ik echt erg blij mee, want dat maakt het voor oudste, maar ook voor jongste en mij makkelijker. Hij kan gewoon lekker op school blijven en samen met zijn klasgenootjes wat eten/spelen. En wij kunnen gewoon samen de dag doorbrengen zonder heen en weer te moeten naar school in de middag.

Mmm... voorgaande jaren konden we ervoor kiezen om de kinderen 1 week warm te laten eten op school en dan de week daarop boterhammen. Dat vonden we ideaal, niet elke dag nadenken over hoe nu weer 3 broodtrommels te vullen zodat ze het lekker vonden, maar om de week.
Nu hebben ze dat afgeschaft, en is het of warm eten, of boterhammen. Ik baal er best wel van. Vraag het aan mijn kinderen en ze zullen zeggen: warm eten... wat te doen?

Cactusje Honkeytonk Vulpen het idee is dat we met die ene week boterhammen nog wat 'controle' hadden over wat ze aten, maar eigenlijk is dat een illusie, want mijn kinderen eten niet graag boterhammen. Dus dan aten ze gewoon minder 😁 en dan kwamen ze ook vaak chagrijniger uit school, etc..

2 x per dag warm is idd geen probleem. Ik denk dus dat we gewoon voor warm eten gaan, bedankt om de twijfel weg te nemen πŸ˜€

5 dagen later

Dochter heeft gister weer logo gehad op school. In haar map zat een brief van de logopediste waarin stond dat we ook op moesten letten om haar langzamer te laten praten zodat het meer verstaanbaar zou zijn. Nou, goh, dat we daar nou zelf niet aan gedacht hadden.. de snelheid is het probleem niet! Als ze nou heel snel zou praten, maar dat doet ze niet. Ik raak er zelf steeds meer van overtuigd dat het gewoon gemakzucht is van dochter en dat het haar niet echt interesseert dat ze regelmatig slecht te verstaan is. Net als dat zoveel dingen haar niet interesseren. Denk dat ik de nieuwe logopediste maar eens een mailtje ga sturen over die brief.

Mini heeft haar eerste speelafspraakje! Zo leuk, gisteren bij ons, vanmiddag bij het andere meisje. Ze was er vorige week al naar het vragen, maar ja, je moet dan wel iemand aanwijzen om mee te willen spelen. Maar gisteren dus gelukt! Ze wordt echt groot πŸ₯°

[verwijderd]
      Kleine meid heeft een klean kanteen. Kan tegen een stootje omdat de fles zelf van aluminium is en water zou geen plastic smaak moeten krijgen. Laatste nog niet uitgeprobeerd omdat ze altijd ranja mee krijgt naar school.

[verwijderd] een kinderfles van tupperware. Maar vind dat niet persΓ© een aanrader, vooral die van E gaat npg weleens open terwijl L dat misschien 1x per jaar heeft.
      D heeft nu een dopper, vind ik fijner maar 0,5l (volgens mij) is wel groot voor kleuters

De oudste heeft een drinkfles van mepal met zo'n drinktuitje, de jongste heeft een rietjesbeker van de hema
      Edit, deze hebben ze:

Wij hebben gewoon mepal bekers.
      Mijn oudste kon niet snel genoeg drinken uit een tuutje.

• [verwijderd]

[verwijderd] die foto van de flesjes in het bos, tussen de takken.. waarom echt 🀣
      Ze zijn wel schattig!

Ze heeft de mepal met tuit. Maar gisteren was blijkbaar de tuit omhoog gegaan in de tas. Beker leeg, en tas vol ranja 😫
        Nu heeft ze een rietjesbeker van de Hema mee, die krijgt ze alleen niet altijd open.