Hier ook alles van Mepal, maar de fles met dat tuitje is weleens per ongeluk open in de tas gedaan en die hele tas weer nat. π
Dafne deze week begonnen in groep 2/3 en ze heeft hele leuke juffen. Ook een OA, die is spastisch en zit in een rolstoel, soms loopt ze wel gewoon. Moet eerlijk zeggen dat ik dat wel goed vind dat ze daarmee in aanraking komt. Heel eerlijk leven wij in een nogal wit dorp zonder noemenswaardige zichtbare gezondheidsissues. Op 1 jongen na, die verstandelijk beperkt is en het hele dorp rondrijdt altijd in zo'n driewielerfiets en die werkt ook op school. Iedereen is gek op hem.
Verder inmiddels ook wat statushouders/asielzoekers, voornamelijk uit Syrie, dus er komt wat meer kleur gelukkig.
Ben benieuwd hoe het gaat lopen dit jaar! Dochter loopt cognitief voor, maar is naar de groep 2 gegaan wegens emotionele kant. Vorig jaar werd er allerlei extra uitdaging beloofd, die niet gekomen is. En toen kwam Corona. Maar op papier is vooral 1 van de juffen erg goed, ik ken haar verder nog niet. Ik hoop dat zij eruit krijgt wat erin zit, en vooral uitdaging biedt op gebied van leren lezen, want dat wil Dafne erg graag. Ik ga over paar weken een gesprekje aanvragen hoe het ermee staat en wat zij in Dafne zien. En vooral ook om te vertellen dat ze dr geen keuzes moeten geven of ze mee wil doen met groep 3 qua lezen. Want ze is faalangstig, denkt vaak dat ze dingen niet kan. Dus dan zegt ze gewoo nee. Terwijl je dr gewoon geen keuze moet geven en moet uitdagen, ook om dr zelfvertrouwen te geven. Toen ze tussentijds na de kerstvakantie naar groep 2 ging, heb ik de juf ook gezegd dat ze dat duidelijk moet zeggen tegen dr. Je zit nu in groep 2, dus je gaat nu ook de werkjes doen die erbij horen. Die juf zei dat kinderen dat verder amper doorhebben welke groep ze zitten. Nou sorry, die van mij wel hoor. En die heeft duidelijkheid nodig, zodat ze zich ook niet kan terugtrekken in de dingen die ze makkelijk vindt, zodat ze voor haar gevoel niet kan falen.
Deze eerste schoolweek loopt verbazingwekkend goed! Niet moe. Humeur veeeeel beter. Was er echt weer aan toe.
Nou, heel verhaal, maar had hier nog niet mee gelezen en geachreven, maar ga ik vanaf nu wel doen. π