Zonnebloem Ik vraag mij echt af hoe we dit nog moeten gaan rechtbreien. 😭
Bedoel je met school of met N.? N. is nog hartstikke jong en kinderen zijn echt enorm flexibel. Met de juiste begeleiding kan hij nog zoveel leren en zijn faalangst te boven komen. Sommige kinderen zijn misschien ook wat gevoeliger voor faalangst dan anderen, maar zelfs dan kan je leren daar dan mee om te gaan, ondanks dat de faalangst niet helemaal weg is. Het is voor nu gewoon even allemaal veel om te verwerken, maar jullie weten nu nog beter wat hij nodig heeft en gaan ervoor zorgen dat hij krijgt wat hij nodig heeft.
Wat betreft school. In jouw woonplaats is wat ik weet een voltijds hb basisschool. Is dat geen optie nu jullie het bewijs voor toelating daar op papier hebben staan? Ik weet alleen niet waarmee N. nu getest is, want ze laten kinderen alleen maar toe op basis van onderzoek met de WISC of wppsi.
Zonnebloem De vraag is alleen of de vorige uitslag correct is geweest.🫣
Testen op zo jonge leeftijd is gewoon minder betrouwbaar en is meer een momentopname dan testen op wat oudere leeftijd, oa door de ontwikkelingssprong. Ontwikkelingssprongen kunnen verantwoordelijk zijn voor een tijdelijk disharmonisch profiel. Het heeft jullie toen vooral wat richting gegeven in de zin dat je wist dat er sprake was van een bovengemiddelde intelligentie. Ik denk (persoonlijke mening) dat je met een leeftijd van 3/4 jaar ook niet meer dan dit uit een IQ onderzoek moet concluderen.