Zonnebloem
Heel herkenbaar die ontlading die je beschrijft, gewoon ook vanwege het feit dat ergens je gevoel dus toch klopte.
De twijfel bij mij was denk ik achteraf gezien vooral een soort zelfbescherming ofzo. Ik zag wel dat ze voorliep en als ze iets wilde dat ze het dan zelf wel ging leren. Maar ik vond haar niet “typisch” HB. Ik voelde wel dat er wel wat was waardoor het anders verliep bij haar dan bij andere kinderen. Maar of dat nou HB was…
-weg-
De dingen die dochter nodig had kon school niet bieden ook. Ze zijn te regulier ingesteld al deed de juf haar best en mocht ze compacten etc het was niet voldoende. We hadden ook echt het gevoel dat het vlammetje uit ging. Dat de teleurstelling van wat ze in groep 3 moeten leren te groot ook was in tegenstelling tot wat ze verwachtte.
Ik weet het niet precies meer hoe ze het verwoorde. Maar het kwam neer op dat voor het curriculum je niet persee naar deze school hoefde te gaan, maar wel wanneer je kind eigenlijk niet zo lekker lijkt te aarden in de klas, sociaal emotioneel geen verbinding lijkt te maken met klasgenoten. Heel sterk de behoefte heeft aan contact met gelijken omdat ze daar van aan gaan.
Wat we zelf heel fijn vinden was dat ze op deze school ook zeiden dat ze dus wel ook proberen de kinderen te leren dat je dus de dingen die de juf of meester zegt ook daadwerkelijk moet doen, ook al vind je het saai of stom. Want in je verdere opleidingen of werk moet je ook soms dingen doen die je niet leuk vind, maar als je het niet doet haal je je diploma niet of verlies je je baan.
Door dit alles hadden wij heel sterk het gevoel dat dit wel de school voor haar was, er moest alleen nog officieel vastgesteld worden dat ze HB was en dan hopen dat er nog een plekje voor haar was. Ik heb echt op school staan huilen toen ik het mailtje kreeg dat er inderdaad HB uit kwam. Ik was daar op het moment dat ik de mail kreeg. We waren dus toch niet gek dat er iets anders was. De tester had dochter haarfijn in de smiezen. Prikte overal doorheen en we herkenden haar er ook overal in wat ze beschreef.
Een heel verhaal. Als je dit gelezen hebt laat maar even weten. Misschien dat ik er wat stukken uit haal ivm mogelijk herkenbaarheid ☺️